Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Warszawa już myśli o kolejnym przetargu na Veturilo

infobike
09.09.2019 16:53

System rowerów miejskich Veturilo – obsługiwany przezNextBike Polska- na obecnych zasadach będzie działać do końca sezonu w 2020 r.Co potem? Ruszają konsultacje społeczne.

-„Zanim przygotujemy założenia i warunki do przetargu naVeturilo w latach 2021-25, chcemy porozmawiać z mieszkańcami Warszawy i osobamikorzystającymi z miejskich rowerów o tym, jak ma wyglądać ten system wprzyszłości – informuje warszawski magistrat. – Zależy nam na opiniachdotyczących przede wszystkim: modelu systemu, taryfy, sposób wypożyczania,rodzajów rowerów, modeul i wyposażenia roweru, wyposażenia stacji, aplikacjimobilna i terminalu. Na specjalnej mapie można także zaznaczyć propozycjelokalizacji stacji.”

Konsultacje trwają do 10 października 2019 r.

Swoja opinię na temat rowerów miejskich można zgłosić:

Veturilo dziś

Rowery Veturilo jeżdżą po warszawskich ulicach od 2012 roku.Zaczynaliśmy od 55 stacji i 1000 rowerów. Z biegiem czasu system byłsystematycznie rozbudowywany, a rowery wpisały się w krajobraz miasta i stałysię częścią systemu transportowego. Veturilo w obecnym kształcie to rezultatpoprzedzonego konsultacjami społecznymi przetargu, na mocy którego rowery będądziałać do końca sezonu w 2020 roku. Podpisana w 2017 roku umowa wprowadziławiele nowości takich jak m.in.: wzbogacenie systemu o rowery elektryczne,dotykowy terminal obsługujący karty płatnicze czy wygodna aplikacja mobilna. Okonsultacjach „Jakie Veturilo

Obecnie Veturilo to blisko 400 stacji i ponad 5500 rowerów.System wyróżnia się na tle swoich odpowiedników zarówno w Polsce jak i w całejEuropie – jest największy w kraju i piąty co do wielkości w skali europejskiegokontynentu. W szczytowym okresie, system notuje dziesiątki tysięcy wypożyczeńdziennie, co nie dziwi biorąc pod uwagę, że zarejestrowanych jest już ponad 800tysięcy użytkowników. Według najnowszego badania opinii mieszkańców o mieście,czyli “Barometru Warszawskiego”, zdecydowana większość (67 proc.) z nichpozytywnie ocenia działanie systemu. Co ciekawe, sama marka cieszy się dużąrozpoznawalnością – 100 proc. respondentów odpowiedziało, że wie co to jestVeturilo.

Co dalej?

Do końca obecnej umowy zostało jeszcze półtora roku. W celuzapewnienia ciągłości działania systemu, już myślimy o jego przyszłości. Wzwiązku z tym przygotowujemy „Studium koncepcyjne funkcjonowania WarszawskiegoRoweru Publicznego po 2020 roku”. Zadaniem wykonawcy wybranego przez ZDM jestprzeprowadzenie wielokryterialnej analizy, która będzie podstawą do rozpisaniaprzetargu na kolejne lata działalności Veturilo (2021-2025).

Analiza odpowie na pytanie co do optymalnego sposobu rozwojuVeturilo w zakresie m.in. liczby i rozlokowania punktów wypożyczeń, taryfy,modelu wypożyczeń (stacje, ich brak, albo model pośredni), rodzaju oferowanychrowerów oraz ich szczegółowej specyfikacji technicznej. W tym celu wykonawcasprawdza funkcjonowanie różnych systemów roweru publicznego w Polsce i naświecie oraz analizuje statystyki wypożyczeń Veturilo. Zasadność wprowadzeniakonkretnych rozwiązań w Warszawie będzie oceniania pod kątem m.in. kosztufunkcjonowania, awaryjności, lokalizacji, odporności na warunki atmosferyczneczy też akty wandalizmu. Analizę uzupełnią opinie mieszkańców Warszawy iużytkowników rowerów Veturilo.