Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Warszawa: droga rowerowa na Puławskiej

infobike
29.09.2015 23:42

Buspas w obu kierunkach, ?zielonafala?, drogi dla rowerów, nowe chodniki i zieleń ? tak zmienisię ul. Puławska. O inwestycjach na ul. Puławskiej (na odcinku od ul. Domaniewskiej do granicy miasta) zdecydowała 17 września Rada Warszawy.  ? informuje Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie.

Radni przyznali Zarządowi Dróg Miejskichśrodki na realizację dwóch dużych zadań inwestycyjnych: drogidla rowerów oraz buspasa. Łączna kwota zarezerwowana na ten cel wlatach 2015-2017 wynosi ok. 40 mln zł. Decyzja o przyznaniufinansowania pozwala nam rozpocząć przygotowania do realizacjiinwestycji. Jeszcze w tym roku chcemy ogłosić przetarg nadokumentację projektową dla obu zadań. 

Droga dla rowerów będzie realizowanazgodnie z założeniami koncepcji opracowanej w 2014 r. Zakłada onabudowę dróg rowerowych po obu stronach ul. Puławskiej, od ul.Domaniewskiej do granicy miasta. Przebudowa obejmie węzeł Wyścigi? wybudujemy rampę i pochylnię przy istniejącej kładce iprzejściu podziemnym. Na całym odcinku ul. Puławskiej remontprzejdą chodniki, zostaną także dosadzone drzewa i zieleń niska.

Na ponad 8-kilometrowym odcinkupomiędzy al. Wilanowską a granicą Warszawy na obu jezdniachwyznaczymy pasy dla autobusów. W związku z planowaną równoleglebudową Puławskiej-bis (w ostatnich dniach GDDKiA ogłosiłaprzetarg na projekt i budowę trasy S7 od węzła Lotnisko do Grójca,trasa powinna powstać do 2019 r.), przeanalizujemy zasadnośćbudowy czwartego pasa ruchu na ul. Puławskiej. W przypadkuwyznaczenia buspasa w ramach istniejącego przekroju i odstąpieniaod jej poszerzania o dodatkowy pas, środki zostaną przeznaczone namodernizację sygnalizacji świetlnej i dostosowanie jej dowprowadzenia koordynacji na całym ciągu ul. Puławskiej, a takżeDoliny Służewieckiej i al. Sikorskiego. Dzięki temu możliwebędzie zdalne sterowanie sygnalizacją na całym ciągu idostosowywanie jej do natężenia ruchu, co pozwoli uzyskać efekt?zielonej fali?, zaś obie arterie mogłyby być włączone doZintegrowanego Systemu Zarządzania Ruchem.