Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

W sierpniu Łódzki Rower Publiczny zyska 47 nowych stacji

infobike
01.08.2017 21:28

W sierpniu Łódzki Rower Publiczny zyska 47 nowychstacji. Już we wtorek zostanie uruchomionych pierwszych 28 . Będąone zlokalizowane na największych łódzkich osiedlach.

O dobiegającym końca pierwszym etapie rozbudowy działającego wŁodzi od roku ŁPR przedstawiciele władz miasta poinformowalipodczas poniedziałkowej konferencji prasowej.

W sierpniu Łódzki Rower Publiczny zyska 47nowych stacji. Będą one zlokalizowane na największych łódzkichosiedlach, m.in. na Teofilowie, Rekini, Radogoszczu, Widzewie. Wpierwszym etapie – od wtorku dostępnych będzie 28 nowych stacji,a kolejnych 19 pojawi się w ciągu najbliższych dni. Będą onesukcesywnie montowane i uruchamiane” – powiedział zastępcadyrektora łódzkiego Zarządu Dróg i Transportu (ZDiT) MichałChylak.

To oznacza, że latem miejski system rowerów powiększy siędo 148 stacji i 1480 rowerów. Do tej pory w jego ramachdziałało 101 stacji dokujących wraz z terminalami opłat,zlokalizowanych głównie w centrum miasta i 1010 rowerów.

Paulina Cyniak ze ZDiT dodała, że lokalizacje nowych stojakówzostały wybrane przez komitet sterujący ds. rozwoju ŁPR orazwnioskodawców zwycięskich projektów zgłoszonych do budżetuobywatelskiego, z którego została sfinalizowana częśćinwestycji. Jak tłumaczono wcześniej, dzięki takiemurozmieszczeniu dodatkowych punktów użytkownicy rowerumiejskiego będą mogli podróżować bezpośrednio ze swojegomiejsca zamieszkania do pracy i szkoły.

Cyniak poinformowała również, że operator ŁPR, firma NextBike, nie wywiązała się do końca z umowy zawartej z miastem. Jakwyjaśniła, zgodnie z nią we wtorek 1 sierpnia miały działaćwszystkie 48 dodatkowe stacje.

Wykonawca miał problemy techniczne związane z dostawąich elementów. Do ostatniej chwili miał nadzieję, że one dojadą,ale to się nie udało i stąd we wtorek ruszy 28 punktów, a nie 47„– tłumaczyła. Wskazała, że w związku z tym na operatorazostanie nałożona kara umowna – 5 tys. zł za każdy dzieńopóźnienia.

Mamy zapewnienie, że wszystkie brakujące stacje pojawiąsię w ciągu tygodnia” – zaznaczyła.

Po rozbudowie zasady korzystania z ŁPR nie zmienią się. Opłatainicjalna, z której finansowane są przyszłe wypożyczenia, towciąż 20 zł, pierwsze 20 minut pozostaje bezpłatne, pierwszagodzina kosztuje złotówkę, druga trzy złote, a trzecia i każdanastępna po 5 złotych.

Docelowo miasto zamierza powiększyć system ŁPR do ponad 200stacji i 2000 rowerów, w tym także typu cargo przeznaczonychdo przewozu dużych towarów. Przetarg na kolejne 53 punkty ma zostaćogłoszony w sierpniu.

Łódzki Rower Publiczny został uruchomiony 30 kwietniaub. roku w ramach budżetu obywatelskiego i kosztował ponad 12 mlnzł. Obecnie sieć wypożyczalni w Łodzi to jeden z dwóchnajwiększych systemów tego typu w Polsce – obok warszawskiego, ijeden z najpopularniejszych w kraju. W poprzednim sezonie ponad 64tys. użytkowników ŁRP dokonało ponad 1,5 mln wypożyczeń. W tymroku skorzystano z niego już przeszło 800 tysięcy razy. (PAP)

bap/ dym/