W sierpniu Łódzki Rower Publiczny zyska 47 nowych stacji
W sierpniu Łódzki Rower Publiczny zyska 47 nowychstacji. Już we wtorek zostanie uruchomionych pierwszych 28 . Będąone zlokalizowane na największych łódzkich osiedlach.
O dobiegającym końca pierwszym etapie rozbudowy działającego wŁodzi od roku ŁPR przedstawiciele władz miasta poinformowalipodczas poniedziałkowej konferencji prasowej.
„W sierpniu Łódzki Rower Publiczny zyska 47nowych stacji. Będą one zlokalizowane na największych łódzkichosiedlach, m.in. na Teofilowie, Rekini, Radogoszczu, Widzewie. Wpierwszym etapie – od wtorku dostępnych będzie 28 nowych stacji,a kolejnych 19 pojawi się w ciągu najbliższych dni. Będą onesukcesywnie montowane i uruchamiane” – powiedział zastępcadyrektora łódzkiego Zarządu Dróg i Transportu (ZDiT) MichałChylak.
To oznacza, że latem miejski system rowerów powiększy siędo 148 stacji i 1480 rowerów. Do tej pory w jego ramachdziałało 101 stacji dokujących wraz z terminalami opłat,zlokalizowanych głównie w centrum miasta i 1010 rowerów.
Paulina Cyniak ze ZDiT dodała, że lokalizacje nowych stojakówzostały wybrane przez komitet sterujący ds. rozwoju ŁPR orazwnioskodawców zwycięskich projektów zgłoszonych do budżetuobywatelskiego, z którego została sfinalizowana częśćinwestycji. Jak tłumaczono wcześniej, dzięki takiemurozmieszczeniu dodatkowych punktów użytkownicy rowerumiejskiego będą mogli podróżować bezpośrednio ze swojegomiejsca zamieszkania do pracy i szkoły.
Cyniak poinformowała również, że operator ŁPR, firma NextBike, nie wywiązała się do końca z umowy zawartej z miastem. Jakwyjaśniła, zgodnie z nią we wtorek 1 sierpnia miały działaćwszystkie 48 dodatkowe stacje.
„Wykonawca miał problemy techniczne związane z dostawąich elementów. Do ostatniej chwili miał nadzieję, że one dojadą,ale to się nie udało i stąd we wtorek ruszy 28 punktów, a nie 47„– tłumaczyła. Wskazała, że w związku z tym na operatorazostanie nałożona kara umowna – 5 tys. zł za każdy dzieńopóźnienia.
„Mamy zapewnienie, że wszystkie brakujące stacje pojawiąsię w ciągu tygodnia” – zaznaczyła.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Po rozbudowie zasady korzystania z ŁPR nie zmienią się. Opłatainicjalna, z której finansowane są przyszłe wypożyczenia, towciąż 20 zł, pierwsze 20 minut pozostaje bezpłatne, pierwszagodzina kosztuje złotówkę, druga trzy złote, a trzecia i każdanastępna po 5 złotych.
Docelowo miasto zamierza powiększyć system ŁPR do ponad 200stacji i 2000 rowerów, w tym także typu cargo przeznaczonychdo przewozu dużych towarów. Przetarg na kolejne 53 punkty ma zostaćogłoszony w sierpniu.
Łódzki Rower Publiczny został uruchomiony 30 kwietniaub. roku w ramach budżetu obywatelskiego i kosztował ponad 12 mlnzł. Obecnie sieć wypożyczalni w Łodzi to jeden z dwóchnajwiększych systemów tego typu w Polsce – obok warszawskiego, ijeden z najpopularniejszych w kraju. W poprzednim sezonie ponad 64tys. użytkowników ŁRP dokonało ponad 1,5 mln wypożyczeń. W tymroku skorzystano z niego już przeszło 800 tysięcy razy. (PAP)
bap/ dym/
„