W Radomiu powstał pierwszy kontrapas rowerowy
W Radomiu powstał pierwszy kontrapas rowerowy
Jak informuje radomskie wydanie gazety Echo Dnia –w Radomiu powstał pierwszy kontrapas rowerowy, który biegnie pod prąd ulicą Traugutta
Pierwszy kotrapas powstał po trzech latach zabiegów cyklistów. Kontrapas nie tylko skróci drogę rowerzystom ale też spowoduje, że będą mogli bezpieczniej przemieszczać się po mieście omijając ruchliwe skrzyżowanie na placu Kazimierza Wielkiego.
– Do tej pory większość ludzi i tak skracało sobie drogę, korzystając z wąskiego chodnika, przebiegającego wzdłuż budynku szkoły. Przez to dochodziło do konfliktów z pieszymi –mówi Sebastian Pawłowski, kanclerz Bractwa Rowerowego.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Jak informuje Echo Dnia – Zanim drogowcy zadecydowali o wyznaczeniu kontrapasu, przeprowadzili testy z wykorzystaniem 15-metrowego autobusu. Wypadły one pomyślnie, więc wydzielony pas nie utrudni pojazdom komunikacji miejskiej skrętu w lewo, w ulicę Żeromskiego.
– Kontrapas będzie miał 1,5 metra szerokości i będzie wyraźnie oznakowany za pomocą oznakowania pionowego i poziomego –informuje Dariusz Dębski, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu.
Kontrapas to wydzielony pas jezdni ulicy jednokierunkowej, przeznaczony dla ruchu określonej kategorii pojazdów w kierunku przeciwnym do obowiązującego pozostałe pojazdy. Najczęściej spotykane są kontrapasy autobusowe i rowerowe, jako sposób na uprzywilejowanie transportu publicznego i niezmotoryzowanego w centrach miast.