W Olsztynie powstanie ponad 10 km dróg rowerowych
Ponad527 mln zł będzie kosztować rozbudowa linii tramwajowej wOlsztynie. W ramach inwestycji powstanie również ponad 10 km drógrowerowych.
Dofinansowaniez UE
Jakwyjaśniła w komunikacie PARP, Komisja Europejska wydała decyzjęzatwierdzającą wkład finansowy na rzecz dużego projektudotyczącego rozbudowy linii tramwajowej w Olsztynie.
Podpisanyaneks do umowy pomiędzy Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczościa miastem Olsztyn zwiększa dofinansowanie o ponad 188 mln zł.Łącznie budżet projektu wynosi ponad 527 mln zł i jestdofinansowany w prawie 85 proc. To największy projekt realizowany wramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020. PARPwskazał, że mimo trwającej pandemii koronawirusa i wieluograniczeń z nią związanych zadania Agencji są realizowanezdalnie, bez zakłóceń.
Ponad10 km dróg rowerowych
Dodatkowefundusze umożliwią budowę ponad 12-kilometrowej linii tramwajowej,która połączy osiedle Pieczewo ze Śródmieściem oraz dworcemkolejowym Olsztyn Główny. Zostanie też zakupionych 6 tramwajóworaz powstanie niemal 10 km ścieżek rowerowych. Zgodnie zpodpisanym aneksem budżet projektu wynosi ponad 527 mln zł, z czegoponad 429 mln zł zostało przeznaczone na wydatki kwalifikowalne.Wartość dofinansowania ze środków Program Operacyjny PolskaWschodnia wyniesie ponad 365 mln zł. Zakończenie realizacjiprojektu powinno nastąpić do 31 marca 2023 r.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„DecyzjaKomisji Europejskiej oznacza, że do Olsztyna trafi aż o 188 mln złwięcej ,niż pierwotnie zakładano. Inwestycja poprawi transportpubliczny w mieście. Dzięki temu więcej osób będzie mogło zniego korzystać, co też pozytywnie wpłynie na środowisko.Niezmiennie cieszymy się również, że z Programu OperacyjnegoPolska Wschodnia finansowane są inwestycje, na które – gdyby nieśrodki unijne – czekalibyśmy długimi latami„-powiedział Dyrektor Departamentu Projektów Infrastrukturalnych,PARP Maciej Berliński.
PolskaAgencja Rozwoju Przedsiębiorczości podpisała umowę odofinansowanie projektu „Rozwój transportu zbiorowego wOlsztynie – trakcja szynowa” już w 2017 roku, jednak cenyofert złożonych w przetargu znacząco przekraczały kwotę, jakązamawiający mógł przeznaczyć na realizację projektu.Postępowanie przetargowe zostało unieważnione w lipcu 2018 roku.(PAP)
„