VI Święto Cykliczne w Szczecinie

infobike
17.06.2015 17:17

Święto Cykliczne jest imprezą ocharakterze ogólnopolskim realizowaną w wielu dużych miastach podauspicjami stowarzyszenia Miasta Dla Rowerów. Finał szóstej edycjiszczecińskiego Święta Cyklicznego organizowanego przez RowerowySzczecin to największa impreza tego typu w województwie.

– 21 czerwca 2015 Święto Cykliczne 
-26 czerwca 2015 III Forum rozwoju komunikacji rowerowej na PomorzuZachodnim Rowerowe Przyspieszenie pod hasłem: „Rower zmieniamiasto”.

Śluzy malować, zalegalizować!

Tegoroczna edycja składa się zWielkiego Przejazdu przez miasto połączonego ze ZjazdemGwiaździstym ze Szczecina, Goleniowa, Stargardu Szczecińskiego,Polic, Widuchowej, Lipian, niemieckiego Gartz (nad Odrą), Loeknitzoraz wszystkich miejscowości na ich trasach. Rosnąca popularnośćroweru oraz coraz bardziej widoczne ruchy rowerowe we wszystkichmiastach naszego województwa pokazują, że istnieje potrzebapochylenia się nad problemami rowerzystów – StargardzkiePorozumienie Rowerowe, Sobotoatywni z Goleniowa, Strada z Polic iwiele mniejszych i większych organizacji, które razem z RowerowymSzczecinem przygotowują Święto manifestują w ten sposób swojepotrzeby. Hasło tegorocznej imprezy podobnie jak rok temu: ?Śluzymalować, zalegalizować!? jest żądaniem rowerzystów do rządu ojak najszybsze opracowanie rozporządzeń do znowelizowanej w 2011roku ustawy Prawo o Ruchu Drogowym legalizujących m.in. śluzyrowerowe, których do dnia dzisiejszego nie ma.

Nadrzędną ideą Święta Cyklicznegojest pokazanie, że rower to nie tylko najlepsze narzędzie dorekreacji. Rower jest jeszcze lepszym narzędziem do codziennegoprzemieszczania się. Dla nas ważny jest rower jako środekcodziennej komunikacji pozwalającej na szybki i ekologicznytransport.

Rower zmienia miasto

Święto Cykliczne to oprócz imprezyplenerowej również konferencja nt. rozwoju ruchu rowerowego podhasłem „Rower zmienia miasto”, na którą zaproszenizostali prelegencim.in. z Berlina, Poznania, i Łodzi. Rower pozawalorami ekologicznymi to również ekonomia i redukcja hałasu wmiastach. W momencie, gdy gminy wydają ogromne kwoty na rozbudowękolejnych dróg dla ruchu ogólnego okazuje się, że zamykają sięw pułapce kolejnych wydatków. 

W dużych miastach takich jak Berlin,Paryż, czy Londyn liczba samochodów na 1000 mieszkańców jestznacznie niższa niż w przeciętnym polskim mieście. W Europiezachodniej na większości ulic wprowadza się uspokojenie temparuchu drogowego lub zakazuje się ruchu samochodowego zupełnie.Berlin dąży do zwężania ulic. 2-3 pasmowe arterie zamieniane sąw spokojne 1 pasmowe ulice. Pozostałą przestrzeń oddaje sięmieszkańcom. Uczmy się na ich przykładzie. Wydawajmy publicznepieniądze rozsądnie rozglądając się na inne państwa, którestaramy się gonić.

Liczymy, że obecność tak wielumieszkańców na Święcie Cyklicznym będzie sygnałem dla władzkrajowych i samorządowych w naszym województwie oraz władznajwiększego miasta regionu – Szczecina o konieczności wprowadzaniabardziej przyjaznej polityki dla użytkowników rowerów – bo rowerjest w stanie rozwiązać więcej miejskich problemów niż niektórymmoże się wydawać.

Strona internetowawydarzenia: http://sc2015.rowerowy.szczecin.pl

Jesteśmy do Państwa dyspozycji:

Maciej Gibczyński  608 466675
Artur Jamrozik 666 837 192

[email protected]