USA. Wycofanie rowerów elektrycznych z San Francisco przez pożary baterii

infobike
01.08.2019 17:33

Zaledwie dwa miesiące po wprowadzeniu firma Lyft wycofała flotę elektrycznych rowerów z ulic San Francisco, po zgłaszanychprzypadkach pożarów baterii pojazdów – podał sewis The Verge.

Charakterystyczne różowe jednoślady Lyft udostępniane były wramach usługi Bay Wheels (dawn. Ford GoBike). Operatorem usługibyła zaś firma Motivate, wykupiona przez Lyft w ubiegłym roku.

Płonące baterie

W czerwcu rowery udostępnione zostały w San Jose, 12 lipca naterenie Oakland, a parę dni później w samym San Francisco. 27lipca jeden z użytkowników Twittera zamieścił na platformiezdjęcie prezentujące spalony moduł baterii roweru Lyft. 31lipca o kolejnym przypadku pożaru poinformował dziennik „SanFrancisco Examiner”. Zdaniem Verge drugi przypadek mógłskłonić zapewniającą jednoślady firmę do działania.

Lyft w komentarzu dla serwisu zapewnia, że wycofała rowery z”nadmiernej ostrożności” i zamierza „zbadać sprawęi uaktualnić technologię wykorzystywaną w bateriach”rowerów.Spółka nie wyklucza też, że zgłoszone przypadki mogły byćaktami wandalizmu.

Problemy z hamulcami

To kolejne wycofanierowerów Lyft na terenie USA. W kwietniufirma zmuszona była do wstrzymania usługi po problemach zhamulcami, które miały spowodować „tuziny wypadków” -przypomniał Verge.

Lyft miał w ostatnich miesiącach przepracowywać flotęjednośladów, by wspierane były zarówno opcje klasycznych rowerów wymagających podłączenia do stacji postojowych, jak i elektrycznych rowerów niewymagających pozostawiania ich naprzygotowanych przystankach.

Firma obecnie prowadzi też sprawę sądową o posiadanie10-letniego, wyłącznego kontraktu na zapewnianie usług rowerówelektrycznych w San Francisco. Miasto zostało pozwane w czerwcu,najprawdopodobniej by odwieść urzędników od poszukiwaniaalternatywnych opcji, np.rowerów Jump firmy Uber – wskazałVerge.

Władze lokalne utrzymują, że Lyft błędnie odczytuje zapisyumowy, choć sąd wystosował wstępny nakaz zaprzestania rozmówkontraktowych z alternatywnymi dostawcami rowerów. (PAP)