Ulica Nowokresowa w Szczecinie jest już prawie skończona
Ulica Nowokresowa w Szczecinie jest już prawie skończona
Budowa drogi dla rowerów przy ulicy Nowokresowej dobiega końca. Inwestycję, jak na szczecińskie warunki, można uznać za udaną. Uwzględniono kilka naszych uwag składanych na jednym ze spotkań w urzędzie oraz później pisemnie. Poniżej kilka dobrych stron inwestycji oraz to, co jeszcze trzeba poprawić –pisze Bartosz Skórzewski z Rowerowego Szczecina
Pozytywne strony inwestycji:
Zapraszamy także do relacji sprzed roku gdzie bardziej szczegółowo opisujemy tę inwestycję i cytujemy pismo do WIM w tej sprawie: Budowa ulicy Nowokresowej oraz do przeczytania odpowiedzi WIM: Odpowiedź WIM w sprawie Nowokresowej.
Droga dla rowerów została wybudowana bliżej jezdni niż chodnik i oddzielona od niej pasem zieleni szerokim na 85 cm.
Trzeba tutaj zwrócić uwagę, że w żadnym wypadku nie wolno 'przyklejać’ drogi dla rowerów bezpośrednio do jezdni. Jeśli mamy niewielką przestrzeń do dyspozycji w pierwszej kolejności należy odsunąć drogę dla rowerów od jezdni, a dopiero potem szukać możliwości na separację drogi dla rowerów od chodnika. Tak więc tutaj postąpiono dobrze.
Gdy droga dla rowerów prowadzona jest bliżej jezdni niż chodnik to zarówno piesi jak i rowerzyści wiedzą po której stronie drogi się poruszać. Pomaga tutaj także rozróżnienie nawierzchni. Asfalt dla pojazdów, płytki chodnikowe dla pieszych.
Niestety, ale do pełni szczęścia brakuje paru rzeczy:
Dobrze, że zachowano ciągłość nawierzchni drogi dla rowerów na zjazdach, ale niestety przy okazji bardzo mocno pofałdowano nawierzchnię. W takich sytuacjach nawierzchnię drogi dla rowerów należy prowadzić w jednym poziomie.
Więcej o tym można przeczytać w opinii GDDKiA:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Tutaj niestety poważniejszy problem. Już w 2011 roku wniskowaliśmy o prawidłowe połączenie drogi dla rowerów z jezdnią w obrębie skrzyżowania. Po interwencji wykonano zjazd… ale nie wym miejscu co trzeba. Droga dla rowerów z jezdnią powinna łączyć się jako kolejny wlot na skrzyżowanie co powoduje, że manewry rowerzysty są czytelne dla pozostałych uczestników ruchu. Odsunięcie tego przejazdu w bok bardzo komplikuje przejazd rowerzystom.
Kolorem czerwonym zaznaczono jak 'wjedzie’ rowerzysta na drogę dla rowerów, a na zielono jak z niej 'zjedzie’.
Tutaj także rowerzysta wyjeżdżający z osiedla nie ma możliwości wjazdu na drogę dla rowerów. To miejsce należy poprawić.
A tutaj przykład z ul. Złotowskiej jak taki zjazdy należy wykonać.