Ul. Kamieńskiego we Wrocławiu równa jak stół – nowy ciąg pieszo-rowerowy
Ul. Kamieńskiego we Wrocławiu równa jak stół – nowy ciąg pieszo-rowerowy
Pod koniec lata 2012 roku oddano do użytku ciąg pieszo-rowerowy wzdłuż wyremontowanej jezdni ul. Kamieńskiego, na odcinku od ul. Starościańskiej do granic miasta (rz. Widawy). To bardzo duża ulga dla wszystkich udających się w kierunku Wzgórz Trzebnickich (i nie tylko) –pisze Radosław Lesisz na stronie internetowej rowerowego Wrocławia
Każdy, kto miał 'przyjemność’ jazdy starą, wąską, brukowaną drogą (w właściwie jej dziurawym, gruntowym poboczem), wie, że obecny standard jest bardzo dużym ułatwieniem. Asfaltowy ciąg pieszo-rowerowy jest (na razie) równy jak sama jezdnia. Ponieważ stara nawierzchnia z kostki posłużyła za podbudowę dla nowej jezdni, pozostaje mieć nadzieję, że podbudowa cyklochodnika będzie równie wytrzymała, a może i wytrzymalsza.
Dobrym rozwiązaniem są na pewno separatory oddzielające cyklochodnik od jezdni. Rowerzyści jeżdżący ulicą Kosmonautów, z pewnością chętnie widzieliby takie rozwiązanie na swojej ulicy (na razie separatory stoją tam tylko przy Gliniankach i przy skrzyżowaniach).
W poprawny sposób rozwiązano także problem słupów trakcyjnych w ciągu pieszo-rowerowym – naniesiono oznakowanie poziome i odblaski pionowe. Odblaski być może należało także zastosować dla studzienki, która jest tylko pomalowana na żółto, można było również pokusić się o wymalowanie linii krawędziowych po obu stronach ciągu.
Kamieńskiego, z pozoru mało istotna, bo leżąca na rubieżach miasta ulica, ma duże znaczenie dla ruchu rowerowego. Po pierwsze jest to praktycznie najlepsza alternatywa dla nieprzyjaznej dla rowerzystów ulicy Sułowskiej, łącząca z Wrocławiem Krzyżanowice (a także Psary, czy Szymanów). Po drugie, jest to dość uczęszczany wylot za miasto dla wszystkich korzystających z relaksu i rekreacji na rowerze – to tu, w Krzyżanowicach rozpoczyna swój bieg zielony szlak prowadzący do Trzebnicy i Żmigrodu. To jedno z najlepszych miejsc na wyjazd w Góry Kocie(nawet jeśli ktoś chciałby jechać potem „spacerniakiem”wzdłuż S5).
Koszt tej inwestycji to 1,5 mln zł.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Tak wyglądała ta ulica uprzednio:
Fot. Rowerowy Wrocław
A tak wygląda teraz:
Radek Lesisz
Źródło: http://www.rowerowy.wroclaw.pl/index_aktualnosci.php5?dzial=11&kat=20&art=1294