Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Tydzień z rowerami cargo w Łodzi

infobike
14.09.2017 17:29

Niemal 5 razy dziennie mieszkańcy Łodziwypożyczyli każdy z 10 rowerów cargo! Średnio każda przejażdżkatrwała ponad pół godziny. Oznacza to, że każdy rower cargo byłw ciągu ostatniego tygodnia wypożyczony średnio przez niemal 1000minut!

10 rowerów cargo zasiliło tydzień temu flotę 1480standardowych łódzkich rowerów miejskich. To prezent NextbikePolska dla użytkowników i zarazem odpowiedź na postulatymieszkańców zgłaszane w ramach budżetu obywatelskiego. Już odpierwszego dnia nowe rowery cieszą się wielką popularnością –są wykorzystywane zarówno do przejażdżek wzdłuż Piotrkowskiejjak i do podróży po bardziej odległych dzielnicach.W sumie wypożyczono je już ponad 310 razy.

Publicznyrower cargo to pomysł, który jako pierwsi na świecie wdrożyliśmyw zeszłym roku w Opolu. Od tego czasu rowery cargo pojawiły się wtakich polskich miastach, jak Radom, Stalowa Wola i Kalisz. Tydzieńtemu trafiły też na ulice Łodzi„– cieszy się TomaszWojtkiewicz, prezesNextbike Polska, operatora systemu. – „ŁódzkiRower Publiczny jest największym na świecie systemem rowerupublicznego, w którym dostępne są rowery cargo.

Między przednimikołami (rower cargo to rower trzykołowy) umieszczono skrzynię, wktórej można przewozić bagaże o łącznej wadze do 100kilogramów. Dodatkowo pracownicy Nextbike zamontowali w skrzyniskładane ławeczki i pasy bezpieczeństwa, dzięki którym wygodniei bezpiecznie można przewieźć nawet czworo dzieci. „Rower cargoto właściwie rower familijny, dzięki któremu możemyprzyzwyczajać najmłodszych do tej formy komunikacji” – mówiTomasz Wojtkiewicz. Średni czas wypożyczenia roweru cargo w Łodzito 31 minut i28 sekund, ponaddwa razy więcej niż w przypadku standardowego roweru.

Z rowerów cargo możnakorzystać na tych samych zasadach, co z innych rowerów ŁódzkiegoRoweru Publicznego. Wypożyczenie i zwrot przebiegają w ten samsposób z tą różnicą, że ze względu na gabaryty rower cargomożna przypiąć tylko do skrajnego słupka stacji wypożyczeń.Cennik jest taki sam jak w przypadku standardowych rowerów.

Łódzki Rower Publiczny todrugi największy system Nextbike w Polsce. Do dyspozycjiużytkowników jest 148 samoobsługowych stacji wypożyczeń i 1490rowerów. Z Łódzkiego Roweru Publicznego korzysta już niemal 90tysięcy użytkowników, którzy wypożyczyli rowery ponad 2,6miliona razy. Liczba osób korzystających z Łódzkiego RoweruPublicznego wciąż rośnie. Tylko od sierpniowej rozbudowy, podczasktórej przybyło 47 nowych stacji, w systemie zarejestrowało sięniemal 6500 nowych użytkowników, co stanowi dwukrotny wzrostdynamiki w stosunku do okresu sprzed rozbudowy. To dowód na to, żerozwój systemu Łódzkiego Roweru Publicznego jest potrzebny izgodny z oczekiwaniami mieszkańców.