Trwa kongres rowerowy w Lublinie
P {}
Do Lublina przybyli specjaliści od rozwoju ruchu rowerowego z całej Polski, a także z zagranicy. Uczestnicy dzielili się najlepszymi rozwiązaniami wdrażania polityk rowerowych, omówili możliwość wprowadzania udogodnień dla ruchu rowerowego w miastach oraz planowania przestrzennego przyjaznego rowerom –informuje lubelski Urząd Miejski
Przedstawiciele Lublina podczas kongresu omówili postępy w polityce rowerowej w mieście. Zaznaczali, że Lublin jest miastem coraz bardziej przyjaznym użytkownikom rowerów. Sukcesywnie powstają kolejne kilometry ścieżek rowerowych, obecnie jest ich już w Lublinie ponad 80 km, a do końca 2014 roku mieszkańcy będą mieli do dyspozycji 100 km tras. PRZESIĄDŹ SIĘ NA: Efektywny rozwój infrastruktury rowerowej umożliwia uchwalona w 2011 roku „Polityka Rowerowa“oraz przyjęte standardy techniczne dla budowanych tras. W różnych punktach miasta montowane są stojaki rowerowe. Lublin wprowadza również podpórki dla rowerzystów wzorowane na doświadczeniach z Kopenhagi, a także powstało pierwsze rondo rowerowe przy Al. Andersa. Realizowane są programy edukacyjne dla dzieci i młodzieży. Podczas zajęć praktycznych w szkołach instruktorzy uczą bezpiecznej jazdy na rowerze.
Obecnie w Lublinie trwa realizacja kompleksowego systemu roweru miejskiego, czyli sieci 40 bezobsługowych wypożyczalni rowerowych rozmieszczonych na terenie całego miasta. Do dyspozycji mieszkańców będzie 400 jednośladów. Wartość projektu to 9,1 mln zł. Na realizację zadania Lublin pozyskał środki unijne. Będzie to drugi największy system wypożyczalni rowerów w Polsce.
Ta dwudniowa impreza o znaczeniu ponadregionalnym poświęcona jest przede wszystkim prezentacji wielopłaszczyznowych korzyści płynących z rozwoju ruchu rowerowego zarówno w aspekcie komunikacyjnym, jak również turystycznym. Kongres rowerowy odbywa się 16 i 17 czerwca w Centrum Kultury w Lublinie.