Trwa budowa kładki pieszo-rowerowej przez Wisłę
Trwają pracę przy budowie kładki pieszo-rowerowejna moście Łazienkowskim. Rozpoczął się już montaż stalowychelementów kładki. Jednocześnie trwają prace związane zwykonaniem ramp zjazdowych.
Most Łazienkowski został otwarty odbudowie po pożarzepod koniec października ubiegłego roku. Jeszcze w trakcie praczapadła decyzja, że wzdłuż mostu pojawi się też kładkapieszo-rowerowa i nowy most został przystosowany do montażu kładekpodwieszonych pod główną płytą mostu, poniżej chodników. Napoczątku grudnia 2016 r. wydane zostało pozwolenie na budowękładki, dziś po obu stronach Wisły trwają prace ? informujewarszawski ZDM.
Aby możliwy był montaż poszczególnych elementówstalowej konstrukcji, na praskim brzegu Wisły wykonane zostałyspecjalne wieże robocze ze stalowymi klatkami. Cała konstrukcjaprzesuwana jest po specjalnym torze jezdnym, zamontowanym do belekwspornikowych mostu.
Montaż kolejnych segmentów kładki odbywa się wedługściśle określonej kolejności. Na początku każdy kolejny elementkonstrukcji ustawiany jest na platformie roboczej, w określonejpozycji. Kolejny krok to przemieszczenie elementu w miejsce, gdziezostanie wbudowany, jego opuszczenie oraz przykręcenie do wcześniejwykonanych wsporników. Potem następuje ustawienie segmentu wodpowiedniej pozycji i wykonanie spoiny montażowej, łączącej nowyelement z tymi już wcześniej zmontowanymi. Czynności te sąpowtarzane przy kolejnych segmentach.
Równolegle z montażem konstrukcji stalowej kładki,trwają prace związane z wykonaniem ramp zjazdowych. Wykonawca praczakończył roboty związane z fundamentami ramp w rejoniemiędzywala. Trwa budowa podpór ramp łączących stalowąkonstrukcję kładki z poziomem ul. Wał Miedzeszyński. Budowapodpór pod rampy po stronie Śródmieścia już się zakończyła.
Efekt końcowy
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Pod przeprawą będą dwie kładki ? po północnej ipołudniowej stronie. Po stronie śródmiejskiej połączą się oneze ścieżkami na Cyplu Czerniakowskim, po praskiej – z drogąrowerową wzdłuż Wału Miedzeszyńskiego. Powstanie takżedodatkowa kładka pozwalająca przejechać nad Wałem Miedzeszyńskim(po północnej stronie węzła) która połączy się z nową drogądla rowerów wzdłuż al. Stanów Zjednoczonych. Zachowana zostanierównież rezerwa pod rampę pozwalającą dostać się na plażę iścieżkę rekreacyjną na praskim brzegu Wisły. Kładki pod mostembędą miały szerokość 3,4 m. Dzięki temu, że będą onepodwieszone poniżej pomostu przeprawy, nachylenia wjazdów nieprzekroczą 6-7 proc. Cała trasa będzie miała własne oświetlenie.Inwestycja jest realizowana w trybie „projektuj i buduj” przezfirmę WPM „Mosty”. Budowa ma się skończyć w lipcu 2017 r.
„