Trójmiasto: koniec sezonu roweru miejskiego
W nocy z niedzieli na poniedziałek(15/16 listopada) oficjalnie zakończył się trzeci sezonfunkcjonowania wypożyczalni rowerów publicznych w Trójmieście. Wtym roku mieszkańcy Sopotu, Gdańska i Gdyni korzystali z systemu (8stacji i 80 rowerów) od 31 maja ? w ciągu niecałych 6 miesięcydokonali ok. 4 700 wynajmów, a grono rowerzystów powiększyłosię o ok. 1 700 osób.
Rowery miejskie pojawiły się wSopocie we wrześniu 2013 roku. Na przestrzeni trzech sezonówwynajmowano je 16 509 razy, a liczba zarejestrowanychużytkowników sięgnęła 5 185. Tylko w bieżącym, krótszym? bo rozpoczętym na przełomie maja i czerwca, sezonie, pojednoślady sięgano 4 683 razy, a do grona rowerzystów?zapisało się? 1 698 nowych osób. Użytkownik-rekordzistaw ciągu 139 dni funkcjonowania systemu w tym roku, korzystał zniego prawie 198 razy, czyli częściej niż raz dziennie.
-
Najpopularniejsze w tym sezonie stacje wypożyczania i oddawania rowerów: Molo Południe, SKM Kamienny Potok, Plac Przyjaciół Sopotu
-
Najpopularniejsze w tym sezonie trasy: Brodwino ? Kolberga do SKM Kamienny Potok, SKM Kamienny Potok do Brodwino ? Kolberga, Ratusz do Molo Południe
Koniec sezonu 2015 RoweruTrójmiejskiego oznacza również zakończenie umowy na obsługęsystemu przez firmę Nextbike Polska, największego dostawcę ioperatora sieci wypożyczalni w kraju. Wkrótce podjętezostaną decyzje, dotyczące przyszłości proekologicznej iprozdrowotnej komunikacji miejskiej w Trójmieście.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
? Rower Trójmiejski zostałprzez nas uruchomiony w pilotażowej formule ? jako jedyny system wPolsce bez partycypacji finansowej samorządu. Dlatego nie byliśmy wstanie zaproponować zarówno mieszkańcom, jak i turystom, równieatrakcyjnego taryfikatora, jak ma to miejsce w innych miastach, czylizakładającego choćby 15-20 pierwszych minut każdego wypożyczeniaza darmo ? mówi Michał Dąbrowski, dyrektor ds. rozwojuNextbike Polska.
? O tym, jak jest to istotneświadczy fakt, że w Opolu, gdzie system jest ?tylko? dwukrotniewiększy niż Rower Trójmiejski, w tym sezonie odnotowaliśmy ok. 70000 wypożyczeń, a więc wykorzystanie było aż 15-krotnie większeniż w Sopocie! Podobnie w Lublinie ? pięciokrotnie większysystem, który jednak zakłada w swojej taryfie bezpłatne minuty dlaużytkowników, wygenerował prawie 100 razy większy ruch niż RowerTrójmiejski. Warto spojrzeć na rower miejski jak na innerozwiązania w dziedzinie i komunikacji miejskiej, które samorządywspółfinansują, dając użytkownikom dostęp do taniej, zdrowej,ekologicznej i szybkiej komunikacji ? dodaje.
„