Tczewski AlleyCat 2012 dla twardych i nieprzemakalnych rowerzystów!

infobike
23.04.2012 18:11

Tczewski AlleyCat 2012 dla twardych i nieprzemakalnych rowerzystów!

 alleycat_moneta_600

Pierwszy w historii, tczewski AlleyCat zgromadził na starcie 40 uczestników w wieku od 7 do 62 lat. Do tej cyfry należy dodać grupę 30 wolontariuszy z WOPR, ZHP, KS SNAJPER, Flextronics, Stowarzyszenia Rowerowy Tczew, LOT Kociewie, SP5, SP7, Fabryki Sztuk, Hospicjum oraz kilku pojedynczych niezrzeszonych wolontariuszy –zatem w sobotnią rowerową zabawę zagrało aż 70 osób


Mobilizacja takich sił spowodowała, że pioruny i burze niestraszne!


Organizatorzy przygotowali się na 150 uczestników, ponieważ wcześniej internetowo zapisało się 28 osób, a zwykle ilość tak zapisanych należy przemnożyć przez 3-4, aby zobaczyć na starcie ilość faktycznie jadących. Sobotni AlleyCat mógł zatem zgromadzić ponad  100 osób. Niestety, większość nie wytrzymała nerwowo ciśnienia pogodowego i 'wymiękła’ pomimo oficjalnych zapowiedzi organizatora, że na pewno będzie ładna pogoda!

 1

Rajd wystartował zgodnie z planem o 11.20 i od tej godziny nie spadła żadna kropla deszczu, a nawet pojawiło się słońce. Jako komendant imprezy (nazwa funkcji nawiązuje do tradycji harcerskich) nie spodziewałem się, że mimo potężnego grzmotu na godzinę przed AlleyCatem, oraz porannej ulewy – pojawi się taki spory, sympatyczny i kolorowy tłumek!


W Tczewie na starcie w dniu 21 kwietnia pojawiła się rowerowa tczewska ELITA, której nic nie zatrzyma – nawet pioruny ani deszcze! Z takimi ludźmi warto współpracować i robić kolejne imprezy, i nawet nie wiedziałem, że w Tczewie jest ich aż tylu! Dla przypomnienia – AlleyCat to konkretny gatunek imprezy rowerowej, znany od połowy lat 80tych ubiegłego wieku. W końcu dotarł on do Tczewa 🙂 To rodzaj rowerowego rajdu na orientację, który jest rozgrywany w mieście, w warunkach normalnego ruchu drogowego. Uczestnicy dostali mapy Tczewa i okolic z dwunastoma punktami kontrolnymi do znalezienia i odwiedzenia.

 2

W zależności od kategorii wiekowej tych punktów było mniej lub więcej, podobnie jak limit czasu. Na punktach kontrolnych czekały zadania do rozwiązania: trzeba się było wykazać wieloma umiejętnościami i wiedzą. Punkty były obsadzone przez harcerzy, ratowników wodnych, rowerzystów z Rowerowego Tczewa, przedstawicieli współpracujących szkół, firm i instytucji. Najmłodsi uczestnicy byli dowożeni motorówką przez Wisłę na drugi brzeg, gdzie czekał na nich punkt strzelecki. Rowerzyści mieli więc okazję poznać w działaniu kilka bardzo aktywnych i uznanych tczewskich organizacji, nawiązać z nimi bezpośrednie kontakty.


AlleyCat’y organizuje się zwyczajowo w zimie, kiedy leży śnieg i prawie zawsze są płatne w granicach 3 do 5 złotych. Uczestnicy mieli więc okazję wystartować w NAJTAŃSZYM Alejketku w Polsce. Skąd ta opłata? Otóż najczęściej Alejkety organizuje się wewnątrz dobrze znającego się światka rowerowego, bez żadnego rozgłosu, bez reklamy, bez sponsorów i praktycznie bez nagród.

 3

W Tczewie – jako organizatorzy nie potrzebowaliśmy żadnych opłat, aby cokolwiek zrekompensować z wydatków. Planowana opłata 2 złotych – podawana w zapowiedziach miała jedynie dać sygnał, że zwyczajowo jest to rodzaj imprezy minimalnie odpłatnej.


Nie zabrakło sponsorów i fundatorów nagród rzeczowych, do których należy zaliczyć Urząd Miejski w Tczewie, Starostwo Powiatowe w Tczewie, Flextronics International Poland, Dystrybucję Paliw –Czatkowy, Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad, Pomorski Ośrodek Ruchu Drogowego, natomiast 'A+B Firma Usługowo-Handlowa”wykonała dwie pamiątkowe pieczątki z kociakiem jadącym na rowerze.

 5

AlleyCat miał być 'dla każdego’, a dzięki kapryśnej pogodzie stał się ekstremalny, elitarny i przygodowy. Być może, że okaże się także legendarny. Wielu rowerzystów musiało się zmierzyć ze swoim porannym zwątpieniem i kilka osób należało podtrzymać na duchu telefonami i smsami.

Przyjemnie się organizowało i realizowało pierwszego AlleyCata. Zależało mi na rozmachu, aby wypromować tę ideę w Tczewie.


W przeddzień pierwszego AlleyCata zarządziłem o zwolnieniu z opłaty 2 złotych uczestników, między innymi dlatego, że dowiedziałem się o planowanym uczestnictwie wychowanków z Domu Dziecka. I byli! Było nawet kilku siedmiolatków wraz z rodzicami. Udział maluchów w takiej imprezie to już jest naprawdę nieczęsty wyczyn! Podziwiam rodziców, że zgodzili się ich zabrać ze sobą. Jako ciekawostkę przytoczę też fakt, że nieoficjalnym i najmłodszym uczestnikiem AlleyCata był także mały chłopczyk w wieku ok. 5 lat wożony przez tatę-rowerzystę z tyłu roweru.


Zakończenie AlleyCata odbyło się na dziedzińcu Fabryki Sztuk i było połączone z wypromowaniem akcji pt. MOST DLA ROWERÓW, ponieważ wokół Tczewskiego Mostu trwa od dłuższego czasu szum informacyjny. Kolejna droga ekspertyza techniczna, kolejna odmowa ministra Nowaka…Dlatego w sprawie mostu wypowiedzieli się też rowerzyści biorący udział w AlleyCat, którzy doceniają, że o przekazanie mostu władze powiatu tczewskiego słusznie zabiegają od dłuższego czasu, ale władze krajowe wygrywają w tych przepychankach. Z punktu widzenia Warszawy –lokalne mosty podlegają władzom lokalnym, a most dawno temu stracił swoje krajowe znaczenie w sensie DROGOWYM.


Natomiast Most Tczewski nigdy nie utracił, ani nigdy nie utraci HISTORYCZNEGO znaczenia krajowego a nawet europejskiego.

Dla Mostu Tczewskiego istnieje zatem szansa na przetrwanie w trzech przypadkach:

1) most powinien służyć zaspokajaniu lokalnych potrzeb komunikacyjnych tym uczestnikom ruchu drogowego, którzy nie zagrażają jego konstrukcji w sensie mechanistycznym, czyli pieszym i rowerzystom;

2) most stale powinien być obecny w świadomości wszystkich Polaków (m.in. być miejscem żywej edukacji studentów –przyszłych inżynierów mostowych z tej części Europy);

3) należy dążyć, aby most przekazać innym strukturom krajowym, niż do tej pory się starano, (np. odpowiedzialnym za zabytki, kulturę, dziedzictwo narodowe itp.)


Co innego wyremontować most, aby przygotować go do wznowienia ruchu samochodowego, a co innego przygotować most pod bezpieczną przeprawę pieszo-rowerową. Koszty obu tych operacji są nieporównywalnie różne. Natomiast dalsze czekanie na rząd Polski traci sens, bo może to trwać jeszcze kilka –kilkanaście –a może nawet dalszych 30 lat.


Dlatego rowerzyści z trzech tczewskich organizacji zbierali podpisy na specjalnej tablicy od osób, które popierają ten punkt widzenia. Jak można było się spodziewać –rowerzyści tłumnie podpisywali się pod tym apelem. Dysponując społecznym poparciem trzy tczewskie organizacje, mogą wystąpić do odpowiednich władz, z wnioskiem o zmianę sposobu myślenia o użytkowaniu tego obiektu. Rowerzyści, którzy chcą się podpisać pod Apelem „Most dla rowerów”mogą to zrobić odwiedzając siedzibę LOT Kociewie w dni zwykłe w godzinach od 8.00 do 16.00, ul. 30go Stycznia nr 4 (Fabryka Sztuk). Pełny tekst apelu jest dostępny na stronie www.rowerowy.tczew.pl


Wracając do tematyki AlleyCata –to na pewno ta forma będzie organizowana w przyszłości, ale w porze zwyczajowo właściwej dla takich imprez, czyli w wczesną zimą. Do zobaczenia na AlleyCat w listopadzie 2012 J





Opinie uczestników o AlleyCat:

Apodemus – Witam, pierwszy raz uczestniczyłem w tego typu imprezie, bardzo fajna. Gratuluję organizatorom zaangażowania a uczestnikom świetnej zabawy.

RoBike – Również dodam z mojej skromnej strony, że miło zawsze widzieć tak zatwardziałych i zahartowanych rowerzystów, którzy pomimo gwałtownych nieobliczalnych nawałnic oraz raz po raz błyskających grzmotów Zeusa hardo stawili się licznie i pojechali szerzyć dobre imię dwukołowego wierzchowca. Niech kierownica prowadzić Was będzie!

Fenomen – Na samym początku chciałbym podziękować organizatorom tej wspaniałej imprezy. Widać sporo zaangażowania i pasji ze strony ludzi którzy mieli cokolwiek z tym wspólnego. Mam nadzieję wraz z kolegami których miałem okazję poznać że uda się stworzyć coś równie fajnego w najbliższym czasie – pojadę nawet w deszczu, a co tam nawet w śniegu jeżeli będzie trzeba 🙂 Raz jeszcze WIELKIE DZIĘKI za mile spędzony czas, klimat oraz nagrody.

Magda – Było super odlotowo! Czekam na następna edycję. Po prostu niesamowicie. W czasie rajdu w ogóle nie padało, tylko przed nim. (…) Super zabawa, co prawda mało osób – a było warto. Pozdrawiam, Może spotkamy się na następnej edycji?

Kolo – Chciałbym podziękować organizatorom za tak wspaniałą imprezę rowerową. Widać było jak staranie została ona przygotowana i jak dużo osób, firm i sponsorów zostało zaangażowanych, trzeba naprawdę dużo pasji, aby stworzyć coś takiego w naszym mieście. Raz jeszcze dziękuję!!!

Kindow – Świetna impreza –oby takich więcej!

Zorka5 – Diaboliczny ten kot…

Amot – Dzięki za wspaniałą organizację, dzięki za wytrwałość i „sympatyczne stemplowanie”Tym, co wytrwali na punktach kontrolnych, dzięki za wspaniałą atmosferę, wyrozumiałość i życzliwość Wszystkim biorącym udział. W przypadku ewentualnych symbolicznych opłat za udział w Alley z pewnością powinni być z niej zwolnieni rowerzyści z Domu Dziecka. Myślę również, że możnaby zorganizować akcję „Rower dla Domu Dziecka”. Z pewnością Świat Rowerowy Tczewa posiada jakieś odstawione, wymagające podrasowania jeno „stalowe rumaki”, a dla dzieciaków z Domu taki osobisty dwukołowiec to frajda.

Rowerzyści Tczewa łączcie się.

Wilk – Było super! Mimo niefortunnej pogody z rana, impreza odbyła się bez zakłóceń. Świetna atmosfera, fajni ludzie. Czekam na następna edycję! Pozdrawiam Magdalenę!

Mariusz – Super imprezka !!!


AlleyCat 2012 KLASYFIKACJA KOŃCOWA 

v. 1.2

Kategoria      BISZKOPTY  Dziewczynki (7-10lat)          BD                5 PK w 150 minut

miejsce

imię

nazwisko

ilość punktów

szkoła / klub

1

Patrycja

Klauz

173

 

2

Kinga

Tomaszewska

153

SP 8

 

Kategoria     DZIECI Chłopcy (11-13 lat)                      DC                7 PK w 150 minut

miejsce

imię

nazwisko

ilość punktów

szkoła / klub

1

Adrian

Klauz

195

SP 11

2

Mikołaj

Eron

190

SP 11

3

Paweł

Markowski

183

SP 12

 

Kategoria      MŁODZICZKI (14-16 lat)                          MD               9 PK w 165 minut

miejsce

imię

nazwisko

ilość punktów

szkoła / klub

1

Patrycja

Dąbrowska

226

Gim 3

1

Sabina

Kaizer

226

Gim. Katolik

2

Magdalena

Warnke

213

Gim Katolik

 

Kategoria      MŁODZIKI (14-16 lat)                               MC               9 PK w 150 minut

miejsce

imię

nazwisko

ilość punktów

szkoła / klub

1

Patryk

Dąbrowski

210

Gim 3

2

Michał

Szydlik

194

Gim 3

 

Kategoria      JUNIORKI (17-19 lat)                                JD                 11 PK w 180 minut

miejsce

imię

nazwisko

ilość punktów

szkoła / klub

1

Kornelia

Mik

246

I LO Tczew

2

Zuzanna

Buchholz

242

I LO Tczew

 

Kategoria      JUNIORZY (17-19 lat)                                JC                 11 PK w 165 minut

miejsce

imię

nazwisko

ilość punktów

szkoła / klub

1

Mikołaj

Podjacki

233

I LO

2

Marcelin

Bednarski

216

UKS Piątka Tcz

3

Przemysław

Skowroński

212

Rowerowy Tczew

 

Kategoria      SENIORKI (20-49 lat)                               SD                12 PK w 195 minut

miejsce

imię

nazwisko

ilość punktów

szkoła / klub

1

Alicja

Brandt

236

 

 

Kategoria      SENIORZY (20-49 lat)                              SC                 12 PK w 180 minut

miejsce

imię

nazwisko

punkty

szkoła / klub

1

Adam

Sobieraj

311

 

2

Michał

Bigus

306

 

3

Mateusz

Jamrowski

299

Unibike Team Tczew

 

Kategoria      NESTORKI (50-100 lat)                           ND                11 PK w 195 minut

miejsce

imię

nazwisko

ilość punktów

szkoła / klub

1

Barbara

Różyńska

246

 

 

Kategoria      NESTORZY (50-100 lat)                           NC                11 PK w 180 minut

miejsce

imię

nazwisko

ilość punktów

szkoła / klub

1

Andrzej

Motylski

250

 

2

Egon

Lorbiecki

183

 

 


 Więcej zdjęć na: https://picasaweb.google.com/102416441883966140986/AlleyCat