Tarnowskie Góry. Budowa ponad 28 km infrastruktury rowerowej
TarnowskieGóry otrzymały 48 mln zł dofinansowania na budowę centrumprzesiadkowego i infrastruktury rowerowej o długości ponad 28 km.Całkowity koszt realizacji projektu wyniesie ponad 57 mln zł.
Zadanieza ponad 57 mln zł
Projekt”Rozbudowę centrum przesiadkowego wraz z budową infrastrukturyrowerowej w mieście Tarnowskie Góry” dostał dofinansowanie wwysokości 48 mln zł. Władze Tarnowskich Gór podpisały umowę nadofinansowanie 30 grudnia 2019 roku.
–Wartość całego zadania to ponad 57 mln zł. Resztę kwotydołoży gmina. Do tej pory realizowaliśmy inne ekologiczneinwestycje – w tym budowę kanalizacji – teraz przyszedł czas nadrogi rowerowe i centrum przesiadkowe. Główne cele inwestycji topołączenie trasami rowerowymi dzielnic z centrum miasta orazzachęcenie kierowców do pozostawienia auta w centrum przesiadkowymi skorzystania z komunikacji miejskiej – powiedział burmistrzArkadiusz Czech.
Parkingtypu park&ride
Wramach projektu przewidziano rozbudowę i zagospodarowanie centrumprzesiadkowego integrującego Dworzec Autobusowy i Dworzec PKP orazbudowę ponad 28 km dróg rowerowych i infrastruktury towarzyszącej.
Wramach rozbudowy centrum przesiadkowego powstanie: parking typupark&ride na ok. 200 miejsc parkingowych dla samochodówosobowych, zatoka autobusowa, 6 miejsc postojowych dla pojazdówosobowych o napędzie elektrycznym wraz ze stacjami szybkiegoładowania, parking typu bike&ride z 100 zadaszonych miejscpostojowych dla rowerów z punktem ładowania rowerów elektrycznychoraz jezdnie manewrowe – informuje oficjalny serwis internetowyTarnowskich Gór.
Ponad28 km infrastruktury rowerowej
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Wramach projektu przewidziana jest budowa 28,2 km liniowejinfrastruktury rowerowej. Złoży się na nią:
- budowa dróg dla rowerów o długości ok. 11,5 km,
- dróg dla rowerów i pieszych o łącznej długości ok. 6,2 km,
- pasów dla rowerów o łącznej długości ok. 1,5 km, odcinków istniejących jezdni ok. łącznej długości ok. 9,0 km (prowadzenie rowerów w ruchu ogólnym, w tym kontraruch),
- budowa tunelu pieszo-rowerowego o łącznej długości ok. 146 m.
Projektobejmie swoim zasięgiem następujące ulice: Częstochowską,Opatowicką, Sielankę, Janasa, Jana Pawła II, Wyszyńskiego,Litewską, Pyskowicką, wzdłuż torowiska kolejki wąskotorowej naodcinku od ulicy Parkowej do ulicy Cegielnianej, Nakielską,Częstochowską wraz z łącznikiem rowerowym łączącym ulicęMościckiego z Łączną, Sienkiewicza, 9-Maja, Piłsudskiego,Bytomską, Legionów, Gliwicką, Bałtycką, rejon obwodnicy DK11 naodcinku od skrzyżowania z ul. Wyszyńskiego do skrzyżowania z ul.Bałtycką, rejon skrzyżowania ul. B. Śmiałego z ul. Młodości,Opolską. Centrum przesiadkowe zostanie skomunikowane z ulicąOświęcimską.
Przetarg
–Otwarcie ofert w przetargu, którego celem jest wyłonienie firmy,która zrealizuje inwestycję w formule „zaprojektuj i wybuduj”,czyli zaplanuje i wykona zadanie nastąpi 30 stycznia. Rok przyszłybędzie czasem na przygotowanie dokumentacji, prace toczyć będąsię w od początku 2021 roku do czerwca 2023 roku – wyjaśniaPiotr Skrabaczewski, zastępca burmistrza ds. gospodarczych.
„