Szczecin: w przyszłym roku rozbudowa roweru miejskiego
W przyszłym roku szczeciński rowermiejski obejmie prawobrzeżną część miasta. Szczecin ogłosiłprzetarg na rozbudowę systemu. W czerwcu mają już działać nowestacje, w których do dyspozycji mieszkańców będzie nieco ponad350 rowerów.
Zamówienie obejmuje łącznie 46stacji głównie na prawobrzeżu Szczecina, ale także w dzielnicachZachód i Południe, i 352 rowery – poinformował we wtorek operatorroweru miejskiego gminna spółka Nieruchomości i Opłaty Lokalne(NiOL).
Rower miejski w prawobrzeżnej częściSzczecina to nowość. Na lewobrzeżu głównie w centrum miastadziała on od sierpnia 2014 r. i cieszy się sporym zainteresowaniemwśród szczecinian i turystów. Prawobrzeżne stacje mają ułatwićpasażerom Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju komunikację z pętląprzy ul. Turkusowej i przystankiem przy ul. Gryfińskiej.
Poza wspomnianymi pętlą iprzystankiem stacje powstaną także m.in. na rondzie wZdrojach, przy tamtejszym szpitalu, przy pętlach autobusowychSłoneczne i Bukowe, a także filii urzędu miejskiego, czy dworcuPKP w Dąbiu. Termin składania ofert mija 28stycznia. Po zawarciu umowy wykonawca będzie miał 120 dni narealizację zamówienia. Jeżeli procedura przetargowa przebiegniebez zakłóceń, nowe stacje i rowery mają pojawić się w czerwcu2016 r.
Jak powiedział PAP rzecznik NiOLWojciech Jachim, spółka nie wyklucza dalszej rozbudowy rowerumiejskiego. Jeżeli zapadnie taka decyzja, to kolejne stacje będąpowstawały raczej w Śródmieściu, gdzie ruch samochodów jestnajwiększy, niż w innych częściach miasta – dodał Jachim.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Obecnie system liczy 35 stacji i 370rowerów. Jego utrzymanie w 2015 r. kosztowało około 1,2 mln zł. Szczeciński rower miejski w 2013 r.wybrali do realizacji mieszkańcy w ramach budżetu obywatelskiego.Koszt tego przedsięwzięcia to niemal 2,7 mln zł. (PAP)
„