Spotkanie z prezydentem Kruszyńskim ws. propozycji usprawnień w komunikacji w Poznaniu

infobike
25.01.2012 23:56

Spotkanie z prezydentem Kruszyńskim ws. propozycji usprawnień w komunikacji w Poznaniu

 

Trzy poznańskie stowarzyszenia złożyły wspólnie kilka pakietów poprawek do projektu budżetu Poznania na 2012 rok. Wśród nich znajduje się pakiet komunikacyjny podważający ekonomiczną sensowność podwyżek cen biletów komunikacji miejskiej, ze wskazaniem na potrzebę usprawnień w ruchu miejskim. Tego dotyczyło spotkanie autorów pakietu z zastępcą prezydenta Poznania i współpracownikami –czytamy na stronie Sekcji Rowerzystów Miejskich z Poznania

herb

W środę 18 stycznia br., w Urzędzie Miasta Poznania odbyło się spotkanie poświęcone tzw. budżetowemu pakietowi komunikacyjnemu poprawek na 2012 r., zgłoszonych przez trzy poznańskie organizacje społeczne: Sekcję Rowerzystów Miejskich, Stowarzyszenie „My-Poznaniacy”oraz Stowarzyszenie „Inwestycje dla Poznania”. W spotkaniu udział wzięli przedstawiciele tych organizacji oraz wysocy urzędnicy miejscy: zastępca prezydenta Poznania Mirosław Kruszyński, dyrektorzy: Zarządu Transportu Miejskiego –Rafał Kupś, Zarządu Dróg Miejskich –Jacek Szukała z zastępcą Jerzym Nawrockim, Miejskim Inżynierem Ruchu oraz Piotr Snuszka –kierownik Oddziału Transportu Osób w Wydziale Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej. A także radni rady miasta: Łukasz Mikuła –przew. Komisji Polityki Przestrzennej, Krzysztof Skrzypiński –przew. Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego i Mariusz Wiśniewski –przew. Komisji Rewitalizacji.

Podczas spotkania wymieniliśmy poglądy na temat planowanych podwyżek cen biletów komunikacji miejskiej (stowarzyszenia są przeciw), dzieląc się obawami przed konsekwencjami, jakie one mogą spowodować. Szczególny niepokój w naszych stowarzyszeniach wzbudza spodziewany spadek liczby pasażerów na skutek podniesienia cen. Stawia to pod znakiem zapytania wzrost dochodów ZTM i MPK, zakładany przez władze i uruchamia mechanizm „błędnego koła”:
(wyższe ceny = mniej klientów = brak pożądanych wpływów = eskalacja problemu).

Tymczasem nasze propozycje zakładały szukanie oszczędności dzięki przyspieszeniu komunikacji poprzez wprowadzenie prostych usprawnień (niższe koszty funkcjonowania) oraz pozyskanie nowych pasażerów (a więc i wpływów) dzięki atrakcyjnym cenom.

Doceniamy fakt zaproszenia nas do współpracy przy wprowadzaniu usprawnień komunikacyjnych przez przedstawicieli władz miasta, które to usprawnienia mają nadać bezwzględny priorytet komunikacji publicznej w Poznaniu. Liczymy na efekty oraz z nadzieją podchodzimy do złożonych przez przedstawicieli władz deklaracji. Chcielibyśmy móc się naszymi urzędnikami pochwalić, że są z tych co to mówią, że „da się zrobić”(w przeciwieństwie do powszechnej ogólnopolskiej łatki „nie da się zrobić”= NIEDASIZM).

Usprawnienia komunikacyjne to pakiet kilkudziesięciu konkretnych propozycji, pozwalających na uzyskanie szybszych czasów przejazdu środkom transportu zbiorowego. Ich wprowadzenie oznacza likwidację barier i zatorów oraz zapobiega powstawaniu korków. Ponadto pozwoli przynieść oszczędności finansowe, które można by wykorzystać np. do zwiększenia częstotliwości kursów. Co istotne, usprawnienia podniosą atrakcyjność komunikacji publicznej i mogą stać się zachętą do skorzystania z jej usług przez mieszkańców, którzy zwykli wybierać transport samochodowy. To oznacza dodatkowy przychód dla miasta z biletów.

Wyraziliśmy chęć kontynuowania spotkań (następne wyznaczono na 30 stycznia br.). Trzymamy za słowa i sprawne wprowadzanie w życie projektów –jak stwierdziliśmy największym „wrogiem”obu stron jest czas, który codziennie tracimy na staniu w korkach. Swoje pomysły mają przedstawiać także przedstawiciele władz. Liczymy na konstruktywny klimat rozmów oraz szybkie zastosowanie zapisów obustronnych ustaleń. 

 

Źródło: http://www.srm.eco.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=1297&Itemid=36