Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Rozpoczęły się testy zewnętrzne roweru Mevo 2.0

infobike
14.09.2023 15:15

Rozpoczęły się testy zewnętrzne roweru Mevo 2.0. Mieszkańcy mogą bezpłatnie korzystać z Systemu Roweru Metropolitalnego. Większość pojazdów ma wspomaganie elektryczne.

W środę, 13 września 2023 r. o godzinie 13 wystartował kolejny etap wdrażania Systemu Roweru Metropolitalnego Mevo dla mieszkańców 16 gmin Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot. To faza testów zewnętrznych. Użytkownicy mogą zarejestrować się w systemie i przez najbliższe kilka tygodni darmowo sprawdzać komfort użytkowania rowerów.  

Na pierwszym etapie nie wprowadzamy limitu użytkowników mogących pobrać aplikację i zarejestrować się w systemie. Będziemy sytuację monitorować na bieżąco, by w przypadku jakichkolwiek problemów wprowadzić pauzę i dać hiszpańskiemu Operatorowi czas na wprowadzenie poprawek - poinformowali przedstawiciele OMGGS

Testowo za darmo

W testach przez najbliższe kilka tygodni użytkownicy będą darmowo korzystać z rowerów. Celem testów jest sprawdzenie czy hiszpańska firma, która wygrała przetarg na operowanie systemem, poradzi sobie ze sprawnym ładowaniem rowerów, ich relokacją, działaniem call center oraz systemem IT. Wkrótce zostanie opublikowana prosta ankieta online. Umożliwi ona nadsyłanie uwag.

Etap testów jest bezpłatny, jednak pozostawienie pojazdu poza stacją to koszt 10 zł - użytkownik zostanie wcześniej poinformowany w aplikacji, jeśli znajdzie się poza strefą.

Przez ostatnie trzy tygodnie odbywał się pierwszy etap testów. Główne opinie testerów to:

  • świetny napęd;
  • ciężar nie przeszkadza w jeździe;
  • ładowarka do telefonu

Zewnętrzny rozruch systemu Mevo 2.0. to czas, w którym użytkownicy będą mieli możliwość rejestracji w systemie i sprawdzenia komfortu użytkowania rowerów. Na ulice gmin biorących udział w projekcie łącznie wyruszy - zgodnie z zapisami umowy - 1600 rowerów ze wspomaganiem elektrycznym i 500 jednośladów klasycznych. Łącznie 2100, czyli połowa docelowej floty.

Rozruch zewnętrzny to kolejny etap testowy funkcjonowania Systemu Roweru Metropolitalnego. Służy sprawdzeniu jego działania na większej grupie użytkowników, przy wzmożonym obciążeniu aplikacji mobilnej i systemu do raportowania. To również test dla hiszpańskiego Operatora, jak poradzi sobie z relokacją rowerów i wymianą baterii. Zachęcam wszystkich do zgłaszania wszelkich nieprawidłowości do Centrum Kontaktu (58 739 11 23), w ciągu kilku dni na naszych stronach dostępna będzie też ankieta umożliwiająca zgłaszanie uwag bezpośrednio do OMGGS  – mówi Dagmara Kleczewska, kierownik projektu Mevo 2.0.

Do dyspozycji zarejestrowanych użytkowników będzie nieodpłatna subskrypcja abonamentu. Niezbędne będzie podpięcie w aplikacji aktywnej karty płatniczej. Umożliwi to pobieranie ewentualnej dodatkowej opłaty w kwocie 10 zł za pozostawianie rowerów poza stacjami.

Na terenie 16 gmin biorących udział w projekcie, znajduje się 717 stacji postoju Mevo. To punkty, do których należy odstawić rower po zakończonej jeździe. W trakcie testów możliwe będzie korzystanie zarówno z roweru tradycyjnego, jak i ze wspomaganiem elektrycznym.

Rower elektryczny Mevo na ulicach OMGGS
Rower elektryczny Mevo. Fot: Konrad Kędzior

Na czas testów zewnętrznych operator wyłączył funkcję postoju, aby użytkownicy nie blokowali rowerów przez cały dzień.

Jednoślady będzie można parkować jedynie w strefie działania systemu. Pozostawienie ich poza terenem gmin uczestniczących w projekcie i nieprzestrzeganie zasad regulaminu spowoduje zablokowanie konta użytkownika na miesiąc. Uniemożliwi to korzystanie z Mevo w fazie testowej.

Wypożyczenie i zwrot roweru

Użytkownik będzie mógł zarejestrować się za pośrednictwem aplikacji mobilnej Mevo dostępnej do pobrania ze sklepu play, bądź app store. W trakcie rejestracji trzeba będzie podać imię, nazwisko, numer telefonu i adres e-mail.

Rower można wypożyczyć z poziomu aplikacji poprzez zeskanowanie kodu QR znajdującego się w przedniej części roweru i jego ramy.

Dokonanie zwrotu roweru powinno odbyć się w dozwolonej strefie. Chcąc zaparkować rower poza stacją postoju, użytkownik zobaczy w aplikacji stosowny komunikat. Za zwrot jednośladu poza stacją zostanie naliczona opłata w kwocie 10 zł. Należy założyć blokadę znajdującej się na tylnym kole i przejazd w aplikacji zostanie zakończony automatycznie.

W przypadku problemów z aplikacją, wypożyczeniem czy zwrotem roweru należy zgłosić się do Centrum Kontaktu, nr tel. 58 739 11 23. Infolinia jest czynna codziennie w godz. 7- 21. Użytkownicy mogą kierować uwagi również na adres e-mail: [email protected]