Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Rozbudowują się „Zabrzańskie Trasy Rowerowe”

infobike
02.12.2020 18:20

Zaprojektowanie odcinków dróg rowerowych w Zabrzu, łączących tamtejszą istniejącą infrastrukturę rowerową w osi północ-południe, zapowiedział miejscowy samorząd. Wobec postulatów mieszkańców, powstać mają projekty ogółem 3,2 km brakujących odcinków sieci rowerowej.

O wyłonieniu projektanta tych połączeń poinformowała przy okazji oddania do użytku nowego 300-metrowego łącznika rowerowego w innej części miasta dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg i Infrastruktury Informatycznej w Zabrzu Danuta Bochyńska-Podloch.

Wydawałoby się, że to tylko 300-metrowa ścieżka rowerowa, nazwana przez mieszkańców "drogą rowerową Zaborze-Biskupice", ale jest to element szerzej realizowanej polityki budowy ścieżek rowerowych na terenie naszego miasta. Planujemy rozbudowę całego układu ścieżek rowerowych i systematycznie wszystkie nowobudowane drogi wyposażane są już w ścieżki rowerowe. Na ukończeniu mamy koncepcję budowy ścieżek rowerowych na terenie naszego miasta

– powiedziała Bochyńska-Podloch.

Nawiązując do otwarcia 300-metrowego łącznika, ułatwiającego przejazd częściowo polnymi drogami między dzielnicami Zaborze i Biskupice dyrektor wyjaśniła, że projekt ten miał być realizowany w zabrzańskim budżecie obywatelskim, jednak prace projektowe wykazały, że będzie on droższy, niż we wniosku. Dlatego zdecydowano o jego włączeniu do zadania inwestycyjnego „Zabrzańskie Trasy Rowerowe”.

Zadanie to zostało utworzone, aby realizować m.in. tego typu drogi, żeby realizować "sportostradę zabrzańską", gdzie mamy już podpisaną umowę, żeby można też było zrealizować wniosek z budżetu partycypacyjnego "Łączymy północ z południem", gdzie od 2017 r. dopiero za ósmym postępowaniem udało nam się zawrzeć umowę z projektantem

– wskazała Bochyńska-Podloch.

Zgodnie z informacjami na stronach MZDiI w Zabrzu, umowa podpisana w przetargu, w którym najkorzystniejszą ofertę (za 376,4 tys. zł brutto) złożyła warszawska spółka Polska Inżynieria, zakłada „opracowanie dokumentacji projektowej ścieżki rowerowej łączącej północ miasta Zabrze z południem miasta Zabrze w podziale na cztery odcinki”.

Odcinki te, uzupełniające istniejącą infrastrukturę lub zastępujące dotychczasową, niespełniającą oczekiwań, to: 167 m drogi rowerowej wzdłuż ul. Ofiar Katynia, 940 m wzdłuż Al. Korfantego, a także łącznie 2080 m wzdłuż dwóch części ul. de Gaulle’a (po obu stronach ul. Roosevelta).

Ponadto na początku listopada br. zabrzański samorząd podpisał umowę na wykonanie „sportostrady” – długiej na 850 m i szerokiej na 3,5 m gładkiej, leśnej, oświetlonej drogi dla amatorów sportów ruchowych. Powstać ma ona kosztem ok. 900 tys. zł do końca maja przyszłego roku w Parku Powstańców Śląskich, nieopodal osiedla Janek.

Miasto planuje też m.in. budowę kolejnego etapu drogi utwardzonej drogi rowerowej między ul. Trębacką w dzielnicy Biskupice, a ul. Szyb Jerzy w Zaborzu.(PAP)