Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Rowerzyści bezpieczni i odpowiedzialni – 10 stacji rowerowych ufundowanych w ramach akcji „Piłem – NIE Jadę”

infobike
26.05.2014 22:35

P {}

22 maja blisko 250 pracowników Pernod Ricard w Polsce, przejechało na rowerach ulicami Warszawy, aby propagować odpowiedzialną konsumpcję alkoholu w ramach akcji „Piłem –NIE Jadę!”, w tym roku dedykowanej także rowerzystom. Z tej okazji, we współpracy z Urzędem Miasta Stołecznego Warszawy na Placu Teatralnym udostępniona została uroczyście pierwsza z 10 rowerowych stacji serwisowych. Wszystko w myśl hasła: bezpieczeństwo przede wszystkim. Pozostałe punkty zlokalizowane są przy najczęściej używanych przez cyklistów trasach

prp_responsibaall_day_wizualizacja_stacji_760

Aż 94% wszystkich Polaków twierdzi, że umie jeździć na rowerze.[1] Czy jesteśmy krajem cyklistów? Na pewno jesteśmy na dobrej drodze. Coraz więcej ludzi jako codzienny środek transportu wybiera rower, a w statystykach dorównujemy już największym miastom Europy – Stolica zajęła 8. miejsce w rankingu najbardziej 'urowerowionych”.[2] Aktualnie w Warszawie jest już 370 km ścieżek rowerowych![3]

Wiosenno-letnie miesiące to okres szczególnie wzmożonego ruchu rowerowego. Jeździmy dużo i wszędzie. Do pracy, do kina, po zakupy i na spotkania z przyjaciółmi. Lato sprzyja wypoczynkowi na świeżym powietrzu i rozmowom do białego rana. Ważne, żeby pamiętać
o tym, że rower to zarówno przyjemność, jak i odpowiedzialność. Okazuje się, że lipiec to statystycznie miesiąc[4], w którym dochodzi do największej liczby wypadków z udziałem rowerzystów. W okresie letnim alkohol jest pokusą, zwłaszcza dla młodych ludzi, którzy często błędnie oceniają własne możliwości i bagatelizując przepisy wsiadają na rower. Skuteczna może okazać się edukacja oraz zaszczepianie odpowiedzialnych postaw.

logo_pilemniejade_01

Tego typu inicjatywy, jak ta dzisiaj, Grupa Pernod Ricard prowadzi na całym świecie –to nasz Responsib’ALL DAY –dzień społecznej odpowiedzialności biznesu. Dziś towarzyszy nam w Warszawie Pierre Pringuet, Wiceprezes Zarządu i Dyrektor Zarządzający Pernod Ricard, aby pokazać swoje osobiste poparcie dla realizowanych w Polsce działań. Dzisiejsze wydarzenie to okazja, przy której jako pracownicy firmy alkoholowej pokazujemy wspólnie jak ważna jest odpowiedzialność –za siebie i innych. Alkohol jest dla ludzi, ale trzeba korzystać z niego rozsądnie. Informujemy o tym już po raz czwarty, tym razem jednak akcja „Piłem –NIE Jadę”po raz pierwszy skierowana jest także do rowerzystów”–powiedział Guillaume Girard-Reydet, Prezes Zarządu, Wyborowa S.A./ Pernod Ricard Polska.

Miłośnicy dwóch kółek stanowią bardzo liczną grupę, dlatego władze miasta modernizują
i rozbudowują infrastrukturę w sposób dla nich przyjazny. W tegorocznej odsłonie akcji „Piłem –NIE Jadę!”blisko 400 pracowników Pernod Ricard w Warszawie i Zielonej Górze wsiadło na rowery, zamanifestować swoje zaangażowanie oraz poparcie dla promowania odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu wśród rowerzystów. Postawiliśmy sobie za cel propagowanie odpowiedzialnej konsumpcji wśród właśnie tej grupy widząc jak staje się ważna i liczna. We współpracy z Urzędem Miasta Stołecznego Warszawy ufundowaliśmy warszawskim rowerzystom 10 stacji serwisowych w miejscach o największym natężeniu rowerowego ruchu, które pojawią się na stołecznych ulicach do końca maja. Akcja ma swoją odsłonę również w Zielonej Górze, gdzie na terenie miasta staną 3 podobne stacje serwisowe
powiedziała Katarzyna Groszek, Communication Manager, Pernod Ricard Polska.

Tak jak cieszy mnie rosnąca liczba rowerzystów na warszawskich drogach, każdy dodatkowy kilometr otwartych dróg rowerowych, tak samo jestem zadowolony z faktu, że coraz większą uwagę przykładamy do bezpieczeństwa. Bezpieczna jazda na rowerze to taka, w której korzystamy ze sprawdzonego sprzętu, kasku, ale również jeździmy zgodnie z przepisami ruchu drogowego i troszcząc się o innych. Jazda po spożyciu alkoholu jest zdecydowanie zaprzeczeniem tej definicji, dlatego właśnie hasło kampanii „Piłem –NIE Jadę”stało się jednym z elementów ufundowanych przez Pernod Ricard w Polsce stacji serwisowych. Jestem przekonany, że ta inicjatywa przyczyni się do szerzenia idei odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu –a w końcu o to nam wszystkim chodzi”podkreśla Łukasz Puchalski, Pełnomocnik Prezydenta m.st. Warszawy ds. komunikacji rowerowej.

 

LOKALIZACJE STACJI SERWISOWYCH W WARSZAWIE:

1. Róg Emilii Plater i Al. Jerozolimskich – przy wejściu do przejścia podziemnego
2. Plac Politechniki
3. Hala Marymoncka
4. Szkoła Główna Handlowa
5. Ulica Marszałkowska przy Sienkiewicza
6. Ulica Królewska
7. Ulica Wawelska 56
8. Senatorska 27
9. Ulica Żelazna przed siedzibą ZTM
10. Ulica Dobra przed BUW

 

DODATKOWE INFORMACJE:

Helena Korniejew

PR Consultant, Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants

[email protected]

GSM. 508 000 561

 

Katarzyna Groszek

Communication Manager Pernod Ricard Polska

[email protected]

GSM. 600 061 745

 

Pernod Ricard Polska to część globalnego holdingu Pernod Ricard, obecnego na ponad 80 rynkach świata. Grupa Pernod Ricard nieustannie rozwija się poprzez wzrost organiczny jak również akwizycje wzmacniające portfolio: Seagram (2001), Allied Domecq (2005) Vin&Sprit (2008). Koncern jest producentem, właścicielem i dystrybutorem jednego z najbardziej prestiżowych portfeli marek-ikon. W skład portfela wchodzą między innymi: Absolut Vodka, Ballantine’s, Chivas Regal, Jameson, Martell, Beefeater, Malibu, Havana Club, Kahlua, Ricard, Jacob’s Creek, G.H. Mumm, polskie wódki Wyborowa, Luksusowa, Pan Tadeusz, Exquisite Wyborowa oraz wiele innych marek globalnych. Pernod Ricard wierzy w zdecentralizowaną organizację –działa poprzez sześć Spółek Właścicieli Marek, zarządzających globalnie markami i produkcją, oraz poprzez blisko siedemdziesiąt firm dystrybucyjnych odpowiedzialnych za sprzedaż i marketing na rynkach lokalnych. Globalna wartość sprzedaży Pernod Ricard wyniosła 8,575 miliona Euro za rok budżetowy 2012/2013. Koncern zatrudnia blisko 19000 pracowników. Realizuje politykę ciągłego rozwoju oraz w pełni popiera i promuje politykę odpowiedzialnej konsumpcji jego produktów. Podstawą strategii oraz działań Grupy Pernod Ricard są trzy kluczowe wartości: duch przedsiębiorczości, wzajemne zaufanie oraz silne poczucie zasad etycznych. 

W Polsce Grupa Pernod Ricard jest obecna od połowy lat 90-tych, początkowo jako dystrybutor marek międzynarodowych. W 2001 roku holding podjął strategiczną decyzję o nabyciu Polmosu Poznań,
a wraz z nim marki Wódka Wyborowa, która w strategii koncernu stała się jedną z kluczowych marek do ekspansji międzynarodowej. W 2008 roku podczas integracji z V&S stała się właścicielem kolejnych lokalnych marek wódki, takich jak Wódka Luksusowa, Pan Tadeusz, Siwucha i Polska. Na polskim rynku firma jest jednym z dwóch największych graczy w kategorii mocnych alkoholi importowanych. Koncentruje się na dynamicznym rozwoju międzynarodowych marek w segmencie premium oraz na wzmacnianiu portfela wódek lokalnych.

[1] Centrum Badania Opinii Społecznej „Polacy na rowerach”2012 r.

[2] Europejskie Biuro Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) i Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ

[3] Warszawski Raport Rowerowy 2013

[4] Wypadki drogowe w 2013 r.;statystyka.policja.pl