Rowerzyści a Narodowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego

infobike
05.04.2013 17:20

P {}H2 {}H2.cjk {„SimSun”}H2.ctl {„Lucida Sans”}A:link {}

Rowerzyści a Narodowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego

28 stycznia 2013 roku pan minister Sławomir Nowak zwrócił się do organizacji społecznych, w tym m.in. do stowarzyszenia Miasta Dla Rowerów, z prośbą o zaopiniowanie Narodowego Programu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego –czytamy na stronie internetowej stowarzyszenia Miasta Dla Rowerów

Stowarzyszenie Miasta Dla Rowerów wysoko ocenia przedstawiony publicznie do konsultacji Narodowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. W szczególności podkreślamy niespotykaną szczerość w ocenie dotychczasowych działań w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego (GAMBIT 2005). Ich wyniki nie są zadowalające.

Podstawowe problemy ogólne, jaki widzimy w opracowaniu to:

  • brak wskazania konkretnej instytucji odpowiedzialnej za jego wdrożenie;

  • brak wskazania mechanizmów egzekwujących jego wdrożenie (np. finansowych, administracyjnych, karnych itp.);

  • brak szacunków kosztów proponowanych działań;

  • brak wskazania źródeł pokrycia tych kosztów w budżecie państwa lub samorządów.

Zgłaszamy postulaty uzupełnienia poszczególnych 'filarów’ programu o konkretne zapisy, dotyczące zwłaszcza bezpieczeństwa rowerzystów. 

Problemem jest na przykład:

Istotne jest aby Narodowy Program był realizowany we współpracy z organizacjami pozarządowymi. Dziś formalnie z Krajową Radą Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego współpracuje Polski Związek Motorowy, Instytut Transportu Samochodowego czy Związek Ochotniczych Straży Pożarnych, a rowerzyści (czy piesi) nie mają tam żadnej reprezentacji.

Całość naszego stanowiska jest dostępna w pliku pdf tutaj.

Zachęcamy do lektury.

MH

Źródło: http://www.miastadlarowerow.pl/index_wiadomosci.php?dzial=2&kat=9&art=102