Rowerowy Szczecin zbiera podpisy pod petycją
Rowerowy Szczecin zbiera podpisy pod petycją
Podpisy w sprawie uwzględnienia drogi rowerowej podczas przebudowy ul. Krasińskiego w Szczecinie zbiera stowarzyszenie Rowerowy Szczecin.
Poniżej treść opublikowana na witrynie Rowerowego Szczecina
Zbieramy podpisy pod petycją do Prezydenta Krzystka. W związku z planowaną przebudową ul. Krasińskiego (od ul. Przyjaciół Żołnierza do ul. Łuczniczej) apelujemy o uwzględnienie w trakcie przebudowy wykonania dwukierunkowej drogi rowerowej po wschodniej stronie ulicy.
Petycję można podpisać na najbliższej Masie Krytycznej, w niektórych sklepach (listę niebawem opublikujemy), oraz na Internecie pod adresem: http://www.petycje.pl/7279.
Osoby, które podpisały wersję papierową, proszone są o to, by nie podpisywać wersji elektronicznej. Zachęcamy także do wysyłania własnych pism do Prezydenta.
Pisma należy składać w biurze interesantów w Urzędzie Miejskim bądź przesyłać pocztą na adres: pl. Armii Krajowej 1, 70-453, Szczecin.
Szanowny Pan
Piotr Krzystek
Prezydent Miasta Szczecin
W związku z planowaną przebudową ul. Krasińskiego (od ul. Przyjaciół Żołnierza do ul. Łuczniczej) apeluję o uwzględnienie w trakcie przebudowy wykonania dwukierunkowej drogi rowerowej po wschodniej stronie ulicy.
Ulica Krasińskiego, a w przyszłości także i ulica Duńska będą ulicami dwujezdniowymi o bardzo dużym natężeniu ruchu samochodowego. Po obu stronach tych ulic istnieje gęsta zabudowa, znajdują się budynki mieszkalne, usługi, sklepy. Przedostanie się na drugą stronę takiej ulicy stanowi bardzo dużą barierę dla pieszych, ale także i rowerzystów. Podobnie jak chodniki, drogi rowerowe także należy budować po obu stronach. Zaprojektowanie i późniejsze wybudowanie drogi rowerowej po wschodniej stronie ulicy Krasińskiego zmniejszy ilość sytuacji, gdy rowerzysta musi przekraczać ruchliwą jezdnią. Pozwoli także na dojazd rowerem do osiedla przy tej ulicy ? wg obecnego projektu jest to niemożliwe.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Budowanie więc dróg rowerowych po obu stronach takich arterii jest niesłychanie ważne. Poprawia się dzięki temu bezpieczeństwo, a także usprawnia funkcjonowanie zarówno tras rowerowych jak i układu drogowego dla samochodów. Zmniejsza się także czas tracony na skrzyżowaniach.
Ponadto Rada Miasta Szczecin uchwałą (UCHWAŁA NR XLIII/1091/10 Rady Miasta Szczecin) zobligowała Urząd Miasta do budowania dróg rowerowych po obu stronach dróg dwujezdniowych, niezależnie czy są remontowane, czy nowo budowane. Jeśli dokumenty dotyczące budowy dróg dla rowerów mają dotyczyć tylko i wyłącznie nowo budowanych ulic, to oznacza to, że nigdy na terenie Szczecina nie będziemy mieli spójnej sieci tras rowerowych, gdyż większość ulic, zwłaszcza w obrębie Śródmieścia i okolic, posiada już wybudowane drogi, które będą co najwyżej remontowane lub przebudowywane.
Miejscowe Plany Zagospodarowania przestrzennego ?Niebuszewo? faktycznie przewidują drogę rowerową tylko po jednej stronie, ale z doświadczeń krajów Europy Zachodniej jak i wielu Polskich miast należy wnioskować, że budowanie dróg rowerowych tylko po jednej stronie nie zapewnia dostatecznego poziomu bezpieczeństwa oraz funkcjonalności.
Ponadto zmuszanie rowerzystów do nadkładania drogi zmniejsza konkurencyjność roweru jako środka transportu co jest niezgodne z Polityką Transportową Miasta.
W związku z powyższym proszę o wybudowanie po wschodniej stronie ul. Krasińskiego dwukierunkowej drogi rowerowej od ul. Łuczniczej (z przejazdem rowerowym do istniejącej drogi rowerowej) do ul. Przyjaciół Żołnierza.
Z poważaniem
Bartosz Skórzewski