Rowerowy Budżet Obywatelski 2014 w Poznaniu
P {}A:link {}
Rowerowy Budżet Obywatelski 2014 w Poznaniu
Poznańska Sekcja Rowerzystów Miejskich zachęca, w ramach budżetu obywatelskiego, by głosować na projekty rowerowe
Na stronie internetowej SRM czytamy:
W związku z 20 finałowymi projektami, na które można zagłosować w ramach Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego, podajemy nasze rekomendacje. Dotyczą one projektów, których głównym zadaniem jest poprawa miejskiej rowerowej infrastruktury.
Zachęcamy do głosowania! Głosy można oddać TUTAJ – wystarczy być mieszkańcem Poznania lub studentem jednej z poznańskich uczelni. Głosować można maksymalnie na 5 projektów. Głosowanie trwa do 29 września. Więcej o trybie głosowania można przeczytać TUTAJ.
Projekty zostały wymienione według numeracji na listach do głosowania:
11. RoweLove Rataje – trakt pieszo/rowerowy łączący Rataje-Park z Maltą i Wartą oraz ul. Jana Pawła II(koszt: 2 600 000 zł) Podajemy także inne projekty, które także częściowo także dotyczą tematyki rowerowej:
Projekt zakłada uzupełnienie wykonanych już fragmentów traktów pieszo-rowerowych w spójną całość.
Mapę pokazującą zasięg ścieżek można zobaczyć na 3 stronie wniosku: http://www.poznan.pl/mim/public/main/attachments.html?co=show&instance=1017&parent=61823&lang=pl&id=146829
12. Rozszerzenie infrastruktury rowerowej poprzez budowę stacji rowerów miejskich w Poznaniu (koszt: 2 902 800 zł)
Projekt zakłada wybudowanie kolejnych 6 Stacji Poznańskiego Roweru Miejskiego – systemu wypożyczalni rowerów. Planowane byłyby one na: pętli Wilczak, Szelągowska/Garbary, Rondo Solidarności, Naramowicka/Lechicka, pętla Os. Łokietka, Połabska/Lechicka
15. 'Wartostrada’ – śródmiejski odcinek pomiędzy mostem Rocha a ul. Czartoria – przebieg wzdłuż ul. Ewangelickiej (koszt: 510 000 zł)
Projekt zakłada kontynuację traktu pieszo-rowerowego od mostu Rocha do ul. Czartoria i ożywienie zaniedbanych teraz terenów nadwarcieńskich. Warto wspomnieć, że dla ścieżki wykonany został już projekt budowlany.
17. Bezpieczne drogi rowerowe i chodniki na Malcie z nowymi stacjami Poznańskich Rowerów Miejskich(koszt: 2 902 800 zł)
Projekt zakłada budowę bezpiecznych ciągów komunikacyjnych z odseparowanym ruchem pieszym i rowerowym. Projektowane są także nowe stojaki rowerowe i oświetlenie drogi rowerowej po północnej stronie jeziora. Projekt zakłada także budowę 5 stacji rowerowych ulokowanych w okolicach jeziora, by móc swobodnie korzystać z terenów rekreacyjnych.
Załącznik z pokazanymi trasami i miejscami stojaków: http://www.poznan.pl/mim/public/main/attachments.html?co=show&instance=1017&parent=61815&lang=pl&id=146815
20. Budowa ciągu pieszo-rowerowego Centrum-Wschód (koszt: 3 000 000 zł)
Projekt zakłada budowę ciągu pieszo-rowerowego prowadzącego przez tereny Polanki, Łaciny i Chartowa do terenów centrów handlowych na Franowie. Dodatkowym atutem jest połączenie z terenami sportowo-rekreacyjnymi nad Jeziorem Maltańskim. Nasze uwagi do projektu można znaleźć pod załącznikiem: http://www.poznan.pl/mim/public/main/attachments.html?co=show&instance=1017&parent=61821&lang=pl&id=146826
Projekt ma na celu zmianę nieutwardzonego pobocza w chodnik o parametrach dopuszczających także ruch rowerowy.
Odcinek przewidziany wnioskiem: od skrzyżowania z ul. Dziegielową do skrzyżowania z ul. Rumiankową. Mapka:
http://www.poznan.pl/mim/public/main/attachments.html?co=show&instance=1017&parent=61816&lang=pl&id=146818
16. Sportowy Golaj – odbudowa stadionu na Golęcinie – żużel, park rowerowy, futbol (koszt: 8 969 000 zł)
Projekt zakłada między innymi budowę torów dla kolarstwa górskiego przygotowanych przy pomocy odpowiedniej ziemi i konstrukcji drewnianych.
Rozkład torów można zobaczyć tutaj: http://www.poznan.pl/mim/public/main/attachments.html?co=show&instance=1017&parent=61809&lang=pl&id=146802
Źródło: http://www.srm.eco.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=1397%3Abudet-obywatelski-2014