Rowerowe inwestycje na Gocławiu
Nowe inwestycje rowerowe pojawią się na warszawskim Gocławiu.Siedem projektów będzie zrealizowanych w ramach budżetupartycypacyjnego. ZDM otworzył oferty w przetarg na dokumentacjęprojektową.
Chodzi o projekty zgłoszone i wybrane do realizacji przezmieszkańców w trzech edycjach budżetu partycypacyjnego. Razemtworzą one spójną infrastrukturę rowerową na Gocławiu, poprawiąteż bezpieczeństwo pieszych i uporządkują parkowanie. Początkowoplanowano realizację etapami: jednak do przetargów ogłaszanychprzez ZDM nie zgłaszały się żadne firmy. Przetarg trzeba byłopowtarzać aż 6-krotnie, co niestety sprawiło, że projektów nieudało się zrealizować w pierwotnie założonym terminie. Terazjednak jest szansa na rozstrzygnięcie przetargu – swoje ofertyzłożyły 3 firmy. Dokumenty zostaną sprawdzone, po czym wybierzemynajkorzystniejszą ofertę – informuje warszawski Zarząd DrógMiejskich.
Dokumentacja, która powstanie w efekcie, będzie pozwalałazrealizować następujące projekty z budżetu partycypacyjnego:
-
,,Z Gocławia i na Gocław na rowerze”
-
,,Uzupełnienie sieci rowerowej na Pradze-Południe”
-
,,Droga rowerowa na Bora-Komorowskiego na odcinku Fieldorfa – Abrahama”
-
,,Pasy rowerowe i miejsca parkingowe na ul. Abrahama i Umińskiego”
-
,,Droga dla rowerów na Egipskiej i Saskiej”
-
,,Uzupełnienie dróg rowerowych przy ul. Jugosłowiańskiej”
-
,,Uzupełnienie dróg rowerowych przy ul. Fieldorfa”
Drogi i pasy rowerowe
Dzięki projektom ma powstać droga rowerowa o długości ponad 2km na ulicach Bora-Komorowskiego, Egipskiej i Saskiej. Nowa drogapołączy Gocław z kładką pod mostem Łazienkowskim, który zostałoddany do użytku w sierpniu tego roku.
Drugim elementem jest tzw, „obwodnica Gocławia”, czyli ciągulic Umińskiego-Abrahama-Meissnera. Powstaną tam pasy rowerowe najezdni, a także pasy do parkowania samochodów. Przejścia dlapieszych staną się bezpieczniejsze – dzięki lepszej widocznościi skróceniu przejścia, co uniemożliwi wyprzedzanie na przejściu.Takie wykroczenie było m.in. przyczyną zeszłorocznego „głośnego”wypadku na przejściu dla pieszych na ul. Umińskiego. Zmianacharakteru i przekroju tych ulic to jeden z najważniejszych wnioskówz ubiegłorocznego audytu bezpieczeństwa przejść dla pieszych –czytamy na stronie ZDMu.
Ponadto w ramach projektu powstaną połączenia istniejącychdróg dla rowerów na ul. Fieldorfa (w rejonie ul. Ostrobramskiej) ina ul. Jugosłowiańskiej (w rejonie skrzyżowania z ul. Fieldorfa).
Wykonawca wybrany w przetargu będzie miał ok. 11 miesięcy naopracowanie kompletnej dokumentacji budowlanej. Na jej podstawie wprzyszłym roku będzie można zrealizować tę inwestycję.
„