Rowerowa rywalizacja dziennikarzy z całego świata
Media World Cup Series Poland 2017 będzie pierwsząedycją cyklu imprez, w których dziennikarze z całego światawystartują w zawodach w kolarstwie górskim i szosowym oraztriathlonie. Celem jest promocja atrakcji turystycznych kraju przyokazji sportowej rywalizacji.
Inauguracyjna edycja cyklu będzie skupiona wokółtrzech miast – w dniach 11-14 maja w Lidzbarku Warmińskim odbędąsię zmagania w kolarstwie górskim, w dniach 25-28 maja w Przemyśluw kolarstwie szosowym, a między 13 a 15 lipca w BaranowieSandomierskim w triathlonie. Zarówno startujące kobiety, jak imężczyźni będą podzieleni na trzy kategorie wiekowe – do 30 lat,w przedziale 31-45 i powyżej 46.
„Na razie chęć wzięcia udziału w naszychzawodach zgłosiły osoby w przedziale 24-46. Nie wyznaczamy jednakżadnej dolnej i górnej granicy wiekowej” – powiedział PAPorganizator Media World Cup Series Poland 2017 Mariusz Herman.
Jak dodał, zaproszenia wysłano do ponad 300dziennikarzy z ponad 20 krajów. Do 15 kwietnia mają oni czas, bywyrazić zainteresowanie udziałem w przedsięwzięciu, a po tymterminie zgłoszenia będą weryfikowane. Wpisowe wynosi 190 euro.
„Zgłosiło się dotychczas wielu Włochów, sąteż Holendrzy, Belgowie i Norwegowie. Mamy również Amerykanów iJapończyków oraz osoby z RPA i Brazylii” – wyliczał.
Herman podkreślił, że inicjatywa spodobała się natyle na arenie międzynarodowej, że pojawiły się nawet ofertywspółpracy.
„Przedstawiciele Trondheim proponowali, by unich zorganizować zawody w biegach narciarskich. Chcemy się jednakskupić na Polsce. Czy rozszerzymy swoją ofertę o sporty zimowe wprzyszłości? Na razie wszystkie proponowane przez nas dyscyplinyłączy rower” – zaznaczył.
Kapitanem reprezentacji polskich dziennikarzy będzietrzykrotny zwycięzca Tour de Pologne Dariusz Baranowski, obecniekomentator telewizyjny. W projekt zaangażowany jest takżewicemistrz olimpijski z Seulu i wicemistrz świata z Chambery wdrużynie Andrzej Sypytkowski.
„Podczas profesjonalnych wyścigów kolarze niemają czasu, by podziwiać widoki i atrakcje turystyczne. Media WorldCup Series Poland 2017 daje tę możliwość” – podkreśliłBaranowski.
Głównym celem przedsięwzięcia jest jednak promocjaregionów, w których odbędą się zawody. Herman zaznaczył, żeprzy okazji Media World Cup Series Poland 2017 organizowane będąbiesiady z miejscowymi przysmakami przy muzyce oraz dodatkoweatrakcje w postaci np. rejsu jachtem i regat żeglarskich.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Honorowym patronatem Media World Cup Series Poland 2017objął podsekretarz stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki DawidLasek. Ma on nadzieję, że imprezy będą pomagały odkrywaćzaproszonym gościom turystyczne „perełki” Polski.
„Przedsięwzięcie to łączy sport iturystykę, dlatego jesteśmy nim zainteresowani. To dobry przykład,by pokazać, że Polska to ciekawy kraj, w którym można spędzićfajne wakacje” – dodał przedstawiciel resortu naczwartkowej konferencji prasowej w Warszawie.
Zwrócił uwagę, że projekt wpisuje się w strategię”Dom Polskich Turystycznych Marek Terytorialnych”, a ta mazapewnić wsparcie oferty turystycznej przygotowanej przez samorządyi lokalnych przedsiębiorców.
Herman poinformował, że umowa z przedstawicielamimiast goszczących imprezę została podpisana na pięć lat. (PAP)
an/ cegl/
„