Rowerowa gospodarka światowa
P {}H1 {}H1.western {„Times New Roman”,serif;}H1.cjk {„SimSun”}H1.ctl {„Lucida Sans”}A:link {}
Rowerowa gospodarka światowa
Rower nie jest warunkiem wystarczającym w globalnej gospodarce, ale może być warunkiem koniecznym na drodze skutecznego konkurowania na światowym poziomie. Nie należy jednak łączyć roweru z wyścigiem szczurów, a z wyścigiem o miano najbardziej przyjaznego miasta dla ludzi. Rower to tani, wygodny i bezpieczny sposób transportu, który wpływa pozytywnie na zdrowie, a nie generuje zanieczyszczeń, ani hałasu. To klucz do zrozumienia koncepcji przyjaznego miasta, a te ośrodki, które postawiły na ten środek transportu budują przyjazną przestrzeń, tym samym przyczyniając się do rozwoju gospodarczego –pisze Sebastian Ociepka na portalu I bike Kraków
Raport 600
Żyjemy w wieku miejskości, gdzie po raz pierwszy w historii większość ludzi mieszka w miastach. Według firmy konsultingowej McKinsey 600 miast jest główną siła napędową światowej gospodarki. Na tej liście figurują cztery polskie miasta: Warszawa, Kraków, Aglomeracja Śląska i Wrocław. W dobie internetu i społeczeństwa informacyjnego to ludzie stają się najcenniejszym zasobem dzięki ich kreatywności. Dobra niematerialne stają się tak samo, a czasem nawet bardziej cenne, niż dobra materialne. Miasta chcąc przyciągnąć najlepszych muszą zapewnić wysoką jakość życia dla nich i ich rodzin. Na światowej scenie widać wyraźnie ten trend, gdzie oprócz tradycyjnie przyjaznych miast w stylu Kopenhagi, czy Amsterdamu, starania o poprawę sytuacji podejmują kolejne, takie jak Nowy Jork, czy Moskwa, która również zaprosiła Jana Ghela do współpracy.
Przewagi konkurencyjne
Niskie podatki, regulacje i bliskość rynku nie będą jedynymi czynnikami, które decydują o atrakcyjności dla inwestorów. Decydującym argumentem o lokalizacji nowych oddziałów będzie jakość życia w danym mieście. Przyjazne miasta mają największą szansę przyciągnąć oddziały zagranicznych firm. Przy wyborze lokalizacji ważne są takie czynniki jak czyste powietrze, parki, oferta kulturalna i czy dzieci pracowników mogą iść do dobrej szkoły. Wygrywanie wyścigu o przyciąganie zagranicznych firm jest jednak tylko produktem ubocznym tworzenia ich przez mieszkańców. Miasto zaprojektowane dla wszystkich: młodych, rodzin z dziećmi i osób starszych jest miejscem życia i działania całych rodzin. Dzięki identyfikacji z miastem mieszkańcy tworzą silną kulturę, na której zbudowana jest prężna gospodarka oparta na lokalnych firmach.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Studium i strategia Krakowa
Kraków ma za sobą sukcesy w przyciąganiu dużych firm, ale przed nim wyzwanie polegające na rozwoju najbardziej zaawansowanych sektorów gospodarczych, również przy udziale lokalnych przedsiębiorstw. Obecnie trwają prace nad tworzeniem ważnych dokumentów: studium zagospodarowania przestrzennego i strategii. Punkt ciężkości Krakowa ma przesuwać się na wschód, a rozwój ogniskować w trójkącie Stare Miasto –Nowa Huta –Płaszów. Głównym zadaniem powinno być stworzenie z tego trójkąta przyjaznego miasta dla ludzi przy udziale jego mieszkańców. Dzięki środkom unijnym na politykę spójności Kraków ma między innymi możliwość zrealizowania zintegrowanej sieci połączeń rowerowych. Powinien to zrobić nie tylko dla obecnych rowerzystów, ale potraktować ją jako inwestycje w rozwój miasta i jego przyszłość, również tę ekonomiczną.
Źródło: http://ibikekrakow.com/2013/12/10/rowerowa-gospodarka-swiatowa/