Rowerowa bitwa o Łódź. Kto pokona NextBike?
Łódzka umowa z NextBike dobiega końca. Rowery w ramach obecnej umowy będą funkcjonować do końca listopad. Już ruszył przetarg na obsługę ŁRP w kolejnych latach.
Przygotowując się do kolejnej umowy miasto chce go rozbudować, aby mogli z niego korzystać mieszkańcy kolejnych osiedli. W ramach nowej umowy ma pojawić się:
-
2 tys. rowerów
-
200 stacji
-
rowery cargo
-
tandemy
-
rowery trójkołowe
Czas na osiedla
Więcej rowerów pojawi się między innymi na Widzewie, Chojnach, Retkini, Radogoszczu i Teofilowie, a także na innych osiedlach, na których dotychczas nie było stacji ŁRP.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
-„Wiemy, z których stacji łodzianie korzystają najczęściej i w których rejonach miasta ich brakuje. To wszystko wzięliśmy pod uwagę przy planowanej rozbudowie, pamiętając jednocześnie, aby system był spójny i szeroko dostępny – informują łódzcy urzędnicy.
Przetarg został ogłoszony w piątek 4 października. Nowa umowa zostanie podpisana z operatorem na 4 lata.
Historia ŁRP
System ŁRP został uruchomiony 30 kwietnia 2016 r. – ze 100 stacjami i tysiącem rowerów.
W ramach budżetu obywatelskiego łodzianie zgłosili pomysły na kolejne lokalizacje. W ramach zadania uzupełniającego postawiliśmy dodatkowe 47 stacji w 2017 r. Do tego doszły stacje sponsorskie.
Obecnie do dyspozycji łodzian jest 156 stacji i 1574 rowery w tym 10 rowerów cargo. Od 2016 roku łózkie rowery miejskie były wypożyczane ponad 5 mln razy. W systemie zarejestrowanych jest ponad 130 tys. użytkowników.
„