Rowerem z Warszawy do Ząbek

infobike
20.03.2017 20:20

Warszawski ZDM ogłosił przetarg na projekt iprzebudowę drogi rowerowej wzdłuż ul. Radzymińskiej i Bystrej.Dzięki inwestycji infrastruktura rowerowa połączy Ząbki iWarszawę.

Inwestycja będzie realizowana przy wsparciu środkówunijnych w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych. Droga dlarowerów będzie kontynuacją istniejącej trasy, która kończy sięw rejonie ul. Karkonoszy. W 2018 r. powstanie kolejny, blisko3-kilometrowy odcinek od ul. Karkonoszy do ul. Bystrej. Droga dlarowerów będzie przebiegać po północno-zachodniej stronie jezdni,ruch będzie jednak możliwy także po drugiej stronie, dziękiwykorzystaniu istniejącej jezdni serwisowej. Równocześniepowstanie również droga dla rowerów i chodnik wzdłuż ul. Bystrejdo granicy z Ząbkami ? informuje Zarząd Dróg Miejskich wWarszawie.

Na inwestycji skorzystają też piesi. Na całymodcinku wzdłuż drogi dla rowerów powstanie nowy, równy chodnik.Uporządkowana zostanie także zieleń uliczna.

Koncepcja nowej trasy rowerowej została opracowana pokonsultacjach społecznych. Wykonawca wybrany w przetargu będziemiał za zadanie opracować na jej podstawie szczegółowądokumentację budowlaną, a później wybudować drogę. Prace objęteprzetargiem to I etap inwestycji. Drugi będzie obejmował odcinek odul. Bystrej do Trasy Toruńskiej, przebiegający częściowo przezWarszawę, Ząbki i Marki. Inwestycja będzie realizowana wspólnieprzez te trzy miasta.

Droga dla rowerów na ul. Radzymińskiej to jużkolejny projekt, jaki Warszawa realizuje w ramach programuZintegrowanych Inwestycji Terytorialnych, poświęconego m.in.rozwojowi sieci rowerowej w aglomeracji. W efekcie współpracySamorządu Województwa Mazowieckiego, miasta stołecznego Warszawyoraz podwarszawskich gmin wybrano w konkursie do realizacji 13projektów, dzięki którym zostanie powiększona sieć drógrowerowych w Warszawie i 34 gminach sąsiadujących ze stolicą.Całkowity koszt niemal 330 km tras to prawie 340 mln zł. Samorządydostaną na to ponad 241 mln zł dofinansowania z funduszyeuropejskich w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych,uwzględnionych w Regionalnym Programie Operacyjnym WojewództwaMazowieckiego 2014-2020. Dzięki ZIT w Warszawie w tym i kolejnymroku przybędzie kilkadziesiąt kilometrów nowych tras, wzdłużtakich ulic jak Towarowa, Okopowa, Żwirki i Wigury, Powsińska,Wiertnicza, Połczyńska, Kasprzaka, Jagiellońska, Puławska czy Al.Jerozolimskie.

To był pierwszy konkurs na budowę sieci drógrowerowych w ramach metropolii, w tym roku planowany jest kolejnynabór wniosków. W ramach realizacji spójnego systemu sieci trasrowerowych samorządy metropolii warszawskiej zaplanowały ok. 1,1tys. km tras rowerowych.