Rowerem między Poznaniem i Wrocławiem
?Rowerowa ekspresówka?, czylitrasa rowerowa miedzy Poznaniem a Wrocławiem, ma być nie tylkoułatwieniem dla mieszkańców okolicznych gmin, ale i sposobem narozwój lokalnej turystyki. Inicjatywę burmistrza Rawicza popierajuż większość samorządów.
?Pomysł narodził się ze zwyczajnejobserwacji życia. Rawicz jest w tak szczęśliwym położeniu, żeniemal w jednym czasie powstały tu dwie obwodnice miasta; biegnącaz zachodu na wchód wzdłuż drogi krajowej nr 36, oraz druga -północ-południe, czyli część trasy S5. Przy tego typu trasachznajdują się tzw. drogi techniczne, które np. pozwalają na dojazddo pól. Niemal od razu dostrzegliśmy, że te właśnie drogizaczęli tłumnie wykorzystywać mieszkańcy do celów rekreacyjnych?? podkreślił burmistrz Rawicza Grzegorz Kubik.
Pod koniec ubiegłego roku burmistrzwyszedł z inicjatywą utworzenia tras rowerowych wzdłuż tychwłaśnie dróg technicznych. Jak podkreślał ? ?Nie chodzi owytyczenie zupełnie nowych ścieżek rowerowych, ale o wykorzystanietych dróg technicznych, na których umożliwiono by powstanie trasrowerowych i swobodne poruszanie się rowerów?.
Według burmistrza, trasa byłabypomocna nie tylko mieszkańcom okolicznych miejscowości, ale ipomogła w ożywieniu turystyki.
?Ta trasa na pewno pomoże wrozwoju, szczególnie lokalnej turystyki rowerowej i np. wytyczeniudodatkowych, leśnych szlaków rowerowych. Osoby korzystające z tej+ekspresówki+ mogłyby np. być informowane przy szlaku o jakichściekawych atrakcjach; pałacach, jeziorach, gospodarstwachagroturystycznych czy polach namiotowych. Region przy trasie S5 mawiele atrakcji, które przy okazji takiej drogi rowerowej mogłybybyć spopularyzowane? ? zaznaczył Kubik.
Dodał, że byłaby to nie tylkomożliwość rozwoju agroturystyki, ale też współpracy międzysamorządami w tym obszarze.
Burmistrz zwrócił się z oficjalnymzapytaniem odnośnie tego projektu do włodarzy gmin i miastpołożonych wzdłuż trasy S5. Do chwili obecnej większość zsamorządów odpowiedziała z aprobatą i zadeklarowała swoją chęćwspółpracy przy realizacji tego zadania. Pozytywną opinięwyrazili także marszałkowie województw: Wielkopolskiego iDolnośląskiego. Burmistrzowi nadal jednak brak opinii z kilkuokolicznych miejscowości, w tym Miasta Poznań.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
?Spotkałem się w ostatnichdniach również z ministrem Janem Dziedziczakiem (wiceminister sprawzagranicznych, poseł PiS z okręgu kaliskiego – PAP), któregoprosiłem o pomoc w zorganizowaniu spotkania w MinisterstwieInfrastruktury w tej sprawie i mam nadzieję, że niebawem do niegodojdzie. Wysłaliśmy też pisma do poznańskich i wrocławskichuczelni, które w swoich strukturach mają katedry turystyki. Chcemyzapoznać je z tematem, poprosić o opinię i zainteresować tymprojektem? ? dodał.
Zdaniem burmistrza największą barierąw realizacji projektu jest ?poszatkowanie? drogi, czyli brakciągłości dróg technicznych wzdłuż trasy S5. W tej sprawieKubik zwrócił się także do GDDKiA w Warszawie, ale nadal nieotrzymał oficjalnej odpowiedzi.
W najbliższym czasie ma się odbyćspotkanie samorządowców w związku z projektem ?Rowerowej S5?,na którym m.in. mają zostać podjęte dalsze decyzje w sprawierealizacji tego pomysłu.(PAP)
„