Rowerem i pieszo na ul. Żwirki i Wigury w Warszawie
Zakończył siępierwszy etap budowy drogi dla rowerów na ul. Żwirki i Wigury. Między ul.Racławicką i Miecznikowa Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie wybudował 2,5 kmnowej infrastruktury dla pieszych i rowerów.
Jeszcze jesienią na ul. Żwirki i Wigury piesi tłoczyli sięna wąskim i bardzo zniszczonym chodniku. Płyty były połamane, wypiętrzone przezkorzenie drzew. Po wschodniej stronie jezdni chodnika nie było w ogóle ? piesii rowerzyści wydeptali wąską gruntową ścieżkę ? pisze warszawski ZDM.
Dziś ulica zmieniła się nie do poznania. Wzdłuż zabytkowychalei lip powstały wygodne trasy piesze i rowerowe. Wzdłuż kampusu UW i WUMbiegnie nowa droga dla rowerów i chodnik, oddzielony opaską. Po drugiejstronie, od ul. Banacha do ul. Racławickiej zbudowaliśmy wspólny ciągpieszo-rowerowy.
Przebieg trasy niemal na całym odcinku stanowi kompromispomiędzy oczekiwaniami użytkowników a koniecznością ochrony przyrody. Lipyrosnące wzdłuż ulicy są bowiem pomnikiem przyrody ? aby uzyskać zgodę na prowadzenieprac w ich pobliżu konieczne było m. in. ograniczenie szerokości ciągów orazich maksymalne odsunięcie od pni, korzeni i gałęzi drzew.
Nowa trasa już cieszy się dużą popularnością. Nic dziwnego ?łączy ona Pole Mokotowskie, kampusy dwóch dużych uczelni oraz osiedla Rakowca zMokotowem i biurowym Służewcem. O popularności trasy świadczą liczby ? w ciągu2 tygodni przejechało tędy 26 tys. rowerów.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Zakończona właśnie inwestycja (pozostały jeszcze ostatnieprace) to I etap. Na ukończeniu jest dokumentacja projektowa II etapu,obejmującego budowę dalszego odcinka, aż do ul. 17 Stycznia. Do jej realizacjiprzystąpimy niezwłocznie po zakończeniu prac projektowych i uzyskaniu zgodyRady Warszawy na roboty w pobliżu pomnika przyrody.
„