Rower transportowy jest o 25% bardziej efektywny od vana
Rower transportowy jest o 25% bardziej efektywny od vana
foto: ICarBike – International Cargo Bike Association
Rowery cargo wypierają samochody dostawcze z ulic europejskich miast nie przez modę i ekologię, ale dlatego, że są bardziej efektywne –pisze Adam Łaczek na I bike Kraków
Holenderski DHL informuje, że w śródmieściu kurierzy na bakfietsach dostarczają o 25% więcej paczek niż samochody dostawcze. Tak jest w Amsterdamie, Hadze i Rotterdamie –nawet w przemysłowych rejonach Waalhaven. Rowerowy sposób dostaw sprawdza się świetnie także w mniejszych miastach jak Nijmegen, Maastricht i Breda. DHL ma dostawy rowerowe już w 8 miastach, a wkrótce dołączy do nich Haarlem i Groningen. DHL ma specjalny system logistyczny, który nie przydziela przewozom rowerowym paczek zbyt dużych lub zbyt ciężkich. Na 5 km trasie w zwartej zabudowie miejskiej bakfiets jest nie do pobicia. Takich tras jest wiele w holenderskich miastach. Dochodzą korki, w centrach dużych miast dostawy ciężarówkami można realizować tylko w określonych godzinach. Bakfiets może dowozić towar cały dzień –to wielka zaleta.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Oczywiście ważny jest też wizerunek DHL. Ciężarówka może zablokować ulice przy wyładunku co jest irytujące. Rower tego nigdy nie zrobi. Dochodzi realizacja celów społecznej odpowiedzialności biznesu np. redukcji emisji CO2. Dochodzą koszty:kupno i utrzymanie bakfietsa jest tańsze niż vana.
Źródło: http://ibikekrakow.com/2012/12/06/dhl-bakfiets-jest-o-25-bardziej-efektywny-od-vana/