Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Relacja z Zespołu Zadaniowego ds. Polityki Rowerowej w Krakowie

infobike
04.03.2013 20:12

P {}A:link {}

Relacja z Zespołu Zadaniowego ds. Polityki Rowerowej w Krakowie

krakow_logo

Spotkanie dotyczące ul. Mogilskiej, włączeniu tras rowerowych do Studium Zagospodarowania oraz odebraniu drogi rowerowej na ul. Andersa wbrew audytowi poświęcone było spotkanie Zespołu Zadaniowego ds. Polityki Rowerowej w Krakowie. Relacje ze spotkania znajdujemy na stronie I bike Kraków

Z pewnym opóźnieniem prezentujemy dziś skrót najważniejszych informacji i deklaracji, jakie padły na zeszłotygodniowym posiedzeniu Zespołu Zadaniowego ds. Polityki Rowerowej. W Zespole wziął udział Wiceprezydent Tadeusz Trzmiel, Dyrektor ZIKiT ds. Inwestycji Krzysztof Migdał, przedstawiciele Policji, oraz stowarzyszeń rowerowych, w tym także Olivier Schneider z Francuskiej Federacji Użytkowników Rowerów.

Mogilska
Niezależnie od sporu nt. uspokojenia ruchu na Mogilskiej w obecnym wariancie ZIKiT-u, zakładającym 4-6 pasów ruchu występują poważne błędy. Droga rowerowa, będąca głównym połączeniem z Nowej Huty, została przez projektanta “przyklejona”do jezdni ogólnej, co rodzi szereg problemów: brak bezpiecznej odległości przy mijaniu, brak miejsca na lokalizację znaków i oświetlenia oraz przyzwolenie na nielegalne parkowanie na DDR.

Strona społeczna próbowała przekonać ZIKiT do eliminacji tych problemów poprzez zawężenie dwóch planowanych pasów ruchu samochodowego o 25 cm i zapewnienie DDR należytej skrajni. W niej zmieściłoby się oznakowanie oraz słupki zapobiegające parkowaniu. ZIKiT wstępnie przystał na zwężenie jednego pasa do 2,75, ale w trakcie zespołu dyr. Migdał kategorycznie odmówił zwężenia drugiego z nich. Czekamy więc na przedstawienie przez projektanta innych rozwiązań powyższych problemów.

Włączenie tras rowerowych do Studium Zagospodarowania oraz Wieloletniego Planu Finansowego
W tej sprawie Wiceprezydent Trzmiel zobowiązał się porozmawiać z twórcami studium.

Andersa –droga rowerowa odebrana wbrew audytowi
Kolejnym problemem podniesionym przez przedstawicieli KMR była droga rowerowa przy al. Andersa.

Źródło: http://ibikekrakow.com/2013/03/04/relacja-z-zespolu-zadaniowego-ds-polityki-rowerowej/