Radom: uwagi dot. ułatwień pieszo-rowerowych
Bractwo Rowerowe wystosowało pismo doWydziału Inwestycji Urzędu Miejskiego w Radomiu w sprawie ułatwieńpieszych i rowerowych w związku z planami rewitalizacji ParkuObozisko oraz budową kładki pieszo-rowerowej.
Nablogu Bractwa Rowerowego czytamy:
W związku z planami rewitalizacjiParku Obozisko oraz budową w roku 2016 kładki pieszo-rowerowej naciągu Żwirowa ? Radosna wnosimy o zmianę przebiegu alejekparkowych w taki sposób, aby zapewniały szybkie i komfortoweprzemieszczanie się zarówno pieszych jak i rowerzystów na trasieObozisko Parafia Matki Bożej Bolesnej, Automobilklub oraz cmentarzParafii Prawosławnej pw. Św. Mikołaja.
Prosimy również ozwrócenie uwagi na ciąg Śniadeckich ? Śniadeckich, któryobecnie jest nieprzejezdny dla pojazdów samochodowych a którynależy udostępnić dla rowerów (blokując wjazd innym użytkownikomza pomocą słupków). Poprowadzenie alejki przy szkole, tak jakzaproponował projektant, zmusza pieszych i rowerzystów donadkładania drogi. Uprzejmie prosimy o wyznaczenie możliwieprostolinijnego przebiegu ciągów na tym odcinku. Trzeba pamiętaćo tym, że park nie służy tylko do spacerowania, ale że prowadząprzez niego ciągi komunikacyjne. Projektant powinien wziąć poduwagę, że pieszy i rowerzysta chcą sprawnie i w miarę szybkodotrzeć do celu podróży. W przeciwnym wypadku kończy się toprzedeptami jak w parku im. Tadeusza Kościuszki.
Jednocześnieprosimy o takie zaprojektowanie alejki biegnącej od strony ZespołuSzkół Skórzano-Odzieżowych w kierunku kładki, aby przyskrzyżowania Parkowa / Żwirowa utworzyła czwarty wlotskrzyżowania. Takie rozwiązanie ułatwi włączanie się do ruchuoraz poruszanie się rowerzystów na trasie do i z kładki.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Wnioskujemy o wykonanie nawierzchnialejek z masy bitumicznej. Nawierzchnia taka jest tańsza zarówno wułożeniu jak i w utrzymaniu, jednocześnie zapewnia najwyższykomfort poruszania wszystkim grupom użytkowników.
„