Radom: Rower w miastach Europy, spotkanie VII – Francja
Na pierwszy rzut oka, zastanawiające może być, wjakim celu prezentować w Polsce akurat francuską politykępro-rowerową, a nie doświadczenia najbardziej rowerowych państwEuropy, takich jak Holandia, czy Dania. Otóż, mimo wielu różnic,sytuacja polskich miast jest w wielu aspektach bardzo podobna dosytuacji francuskich w 1996 roku, tuż przed wdrożeniem krajowejpolityki pro-rowerowej.
Ciągły wzrost ilości samochodów,problemy z rozładowaniem korków i z ograniczeniem masowegoparkowania w centrach miast, a to wszystko przy ruchu rowerowym napoziomie około 1% udziału w ruchu – to problem spotykane w obydwuprzypadkach. Dzięki wprowadzonej kompleksowej polityce, osiągniętonajpierw zatrzymanie tendencji spadkowej używania rowerów weFrancji. W ostatnim czasie zaś udział ruchu rowerowego rośniecoraz dynamiczniej, sięgając nawet 15% w niektórychmiastach.
Celem prezentacji jest przedstawienie 15 latfrancuskich doświadczeń w polityce zrównoważonego transportuuwzględniającej rower jako jedną z alternatyw dla samochodówindywidualnych, która pozwoliła na odwrócenie negatywnychtendencji.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„