Radom. Realizacja projektu rowerowego z BO 2017

infobike
11.09.2019 16:51

Radomski MZDiK ogłosił przetargna budowę łącznika dla rowerów na skrzyżowaniuŻeromskiego/Czachowskiego. Będzie to realizacja projektu złożonegoprzez Bractwo Rowerowe w 2017 roku.

O realizacji inwestycji poinformowałnas Sebastian Pawłowski, kanclerz Bractwa Rowerowego. Jeśliznajdzie się wykonawca projektu, nową infrastrukturą rowerowąradomianie pojadą 10 grudnia 2019 roku.

Dwa lata oczekiwania

Cieszę się, że ciągłeupominanie się o realizację zaległych zadań z budżetuobywatelskiego znalazło swój szczęśliwy finał. Po dwóch latachopóźnienia ogłoszono przetarg na wykonanie projektu jaki złożyłemw imieniu Bractwa Rowerowego do budżetu obywatelskiego 2017 –informuje Sebastian Pawłowski.

Przegłosowany przez radomian projektdotyczy budowy czwartego wlotu dostępnego tylko dla rowerzystów naskrzyżowaniu ulic: Żeromskiego/Czachowskiego/Batorego. Celemprojektu jest ułatwienie dostępu do Parku Leśniczówka dlarowerzystów jadących od strony południowej miasta orazumożliwienie ominięcia zatłoczonego skrzyżowania Żeromskiego/Zbrowskiego.

Z detekcja rowerzystów

Projekt był konsultowany z BractwemRowerowym na etapie wykonania. Przedstawiciele Bractwa przekonaliprojektanta do kilku istotnych zmian: automatycznej detekcjirowerzystów, geometrii typu trąbka ułatwiającą wyjazd z łącznikana jezdnię ul. Żeromskiego oraz pierwsze w Radomiu sygnalizatorytrzykomorowe dedykowane rowerzystom.

Przy okazji skorzystają równieżkierowcy, sygnalizacja z sąsiadującym skrzyżowaniemŻeromskiego/Zbrowskiego będzie skoordynowana ze skrzyżowaniemprzebudowywanym z budżetu obywatelskiego – dodaje Pawłowski.

…ale bez śluzy rowerowej

Propozycję wykonania śluzy do skrętuw lewo jadących od strony deptaka w kierunku ul. Batorego MiejskiZarząd Dróg i Komunikacji zaopiniował negatywnie.

To rozwiązanie nowatorskie, choćw Polsce już stosowane. Umożliwia na wielopasowych jezdniachuniknąć najbardziej niebezpiecznego manewru jakim jest skręt wlewo. Obrazowo wygląda to następująco: rowerzyści jadący ul.Żeromskiego po przejechaniu poprzecznej jezdni ul. Czachowskiegoustawialiby się prostopadle do dotychczasowego kierunku naspecjalnej śluzie, a następnie kontynuowaliby jazdę w kierunku ul.Batorego, oczywiście po otrzymaniu sygnału zielonego. Jadąc w tensposób nie musieliby oczekiwać na wewnętrznym pasie ruchu ul.Żeromskiego i blokować samochodów jadących w kierunku lotniska –komentuje decyzję MZDiK Sebastian Pawłowski.