Radom. Przedwojenny rower „Łucznik” trafił do Fabryki Broni
Z okazji 90.rocznicy uruchomienia produkcji rowerów w Fabryce Broni w Radomiuodrestaurowano rower „Łucznik”. Zabytek trafił do SaliTradycji Fabryki Broni.
Nowe życiezabytkowego roweru
Odrestaurowanyrower to „Łucznik” typ 16, który został wyprodukowany wlatach 30. XX wieku. Restauracji podjęło się TowarzystwoRetrocyklistów „Sprężyści” z Radomia. Na pomysłodnowienia roweru wpadli przedstawiciele zarządu Fabryki Broni wRadomiu.
Rower był w złymstanie, za to renowacja udała się bardzo dobrze.
– Rower byłzardzewiały, opony były stwardniałe ze starości, a lakierzapuszczony. Teraz rower powrócił do dawnego blasku. Teraz rowerjest w pełni sprawny – powiedział Łukasz Wykrota zRadomskiego Towarzystwa Retrocyklistów.
– Uwielbiamyratować zabytki. Tym razem wskrzesiliśmy Łucznika Ekstra typ 16 zpołowy lat 30., który ozdobi salę pamięci Fabryki Broni.Egzemplarz ten jest rewelacyjny, gdyż zachował się w stuprocentowym oryginale. Nawet skamieniałe opony udało nam sięuelastycznić i ponownie zainstalować na drewnianych obręczach.Dużo pracy, czasu, ale jest efekt – gotowy eksponat stanowiący ohistorii rowerowej naszego miasta – poinformowaliRetrocykliści.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Nie tylkorowery
„Łucznik”jest pierwszym rowerem, który znalazł się w Sali Tradycji FabrykiBroni. Poza nim znajdują się tam m.in. Zabytkowy zegar, maszyna doszycia i maszyna do pisania.
„