Radom – nowa prawie gotowa droga rowerowa
Po długim okresie oczekiwania radomscyrowerzyści mogą już korzystać z drogi rowerowej wzdłuż ul.Grzecznarowskiego. Nowa infrastrukturama 860 metrów długości i jest wykonana z asfaltu.
Nowa droga rowerowa, która biegnie wzdłuż aleiGrzecznarowskiego, od ul. Kwiatkowskiego do Centrum Handlowego M1,została odebrana przez radomski MZDiK. Drogama 860 metrów długości i dwa metry szerokości. Ta wiadomośćpowinna ucieszyć rowerzystów. Droga została wybudowana przezM1 w ramach porozumienia z miastem. Terazmożna bezpiecznie przejechać rowerem aleję Grzecznarowskiego.
– Projekt był z namikonsultowany, większość naszych uwag uwzględniono. Krótkacharakterystyka: nawierzchnia asfaltowa, bezkrawężnikowe połączeniadrogi dla rowerów z jezdniami oraz przebieg oszczędzający drzewa.Na naszą prośbę powstanie łącznik do parkingu przy DecathlonRadom – napisałona portalu społecznościowym BractwoRowerowe z Radomia.
15-letnia historia budowy drogi rowerowej
Sebastian Pawłowski – kanclerz Bractwa Rowerowego – przypomina,że na bezpieczne przejechanie rowerem wzdłuż Grzecznarowskiegotrzeba było czekać 15 lat.
– Pierwsze dwa, ok. 300-metrowe odcinki z fazowanej kostkibetonowej powstały podczas remontu wiaduktu kolejowego w 2004 r. Wroku 2008, w ramach remontu ul. 1905 Roku, wykonano z czerwonegoasfaltu 100-metrowej długości odcinki od tej ulicy do wiaduktu. Rokpóźniej przystąpiono do budowy tras po północnej stronie ulicyna odcinku od wiaduktu do ronda Dmowskiego, powstało wtedy650-metrowy odcinek, a w kolejnym roku wybudowano taki sam fragmentpo stronie południowej – mówi Sebastian Pawłowski.
Dodaje, że kolejna, 260-metrowa część trasy, została oddana doużytku w grudniu 2009 roku w ramach przebudowy skrzyżowania ulicGrzecznarowskiego i Białej. A podczas budowy obwodnicy południowejpowstało też 700 metrów dróg dla rowerów w obrębie skrzyżowaniaGrzecznarowskiego, Radomskiego i Kuronia. Rowerzyści mogli nimijeździć od 2014 r. Trasa z największego radomskiego osiedla dośródmieścia wciąż nie była jednak spójna.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Społecznicy w działaniu
Pawłowski powiedział radomskiemu oddziałowi Gazety Wyborczej, żeBractwo Rowerowe postanowiło wziąć sprawy w swoje ręce.Stowarzyszenie złożyło, a następnie dzięki mieszkańcom wygrałow budżecie obywatelskim projekt zakładający scalenie porozrywanejdo tej pory sieci. W sumie na tej ulicy powstały trzy fragmenty drógdla rowerów o łącznej długości 1570 metrów. Teraz oddano doużytku 860-metrowy fragment wybudowany po stronie północnej aleiprzez centrum handlowe.
Kanclerz Bractwa, w podsumowaniu mówi, że to nie koniec budowy,ponieważ brakuje brakuje jeszcze 230-metrowego odcinka Biała –Słowackiego po północnej stronie ulicy. Niestety na razie nic niezapowiada jego powstania. Ile czasu przyjdzie jeszcze czekaćrowerzystom na dokończenie inwestycji?
„