Radom: Bractwo Rowerowe proponuje poprawę bezpieczeństwa na skrzyżowaniu
Jak już wspominaliśmy w listopadzie (zobacz>>>) koszty wypadków na skrzyżowaniu Wernera/Mireckiego tylko w latach 2007-12 wyniosły ponad 7 milionów złotych. Niestety MZDiK nadal nie podjął żadnych konkretnych działań w celu poprawy bezpieczeństwa w tym miejscu –informuje Bractwo Rowerowe
Wychodząc naprzeciw zarządcy drogi przygotowaliśmy własną koncepcję zmian. Główna to rezygnacja z sygnalizacji świetlnej na rzecz ronda półturbinowego. Pozostałe korzyści:
-
likwidacja niebezpiecznego zwłaszcza dla rowerzystów manewru skrętu w lewo – na rondzie skręcamy tylko w prawo;
-
zwiększenie płynności ruchu autobusów i pozostałych pojazdów;
-
zmniejszenie czasu przebycia skrzyżowania przez pieszych;
-
wybór kierunku jazdy przed skrzyżowaniem i uniemożliwienie skrętu w prawo z lewego pasa poprzez zainstalowane separatory w ciągu ulicy Wernera;
-
promień wyspy centralnej 14m, wjazdowy 8m i wyjazdowy 10m powodują fizyczne zmniejszenie prędkości.
Całość można wykonać z gotowych elementów prefabrykowanych co w porównaniu z modernizacją sygnalizacji świetlnej jest zdecydowanie tańszym rozwiązaniem.
Grubszą linią oznaczono krawężniki i separatory.
Projekt dostępny jest tutaj>>>.