Puls Biznesu – Ocieplenie klimatu rozkręca rowery

infobike
24.01.2017 16:04

Polacy coraz więcej wydają na dwa kółkanapędzane nogami. Branża ma się więc całkiem nieźle, a nawolnym rynku niezależne sklepy wygryzają markety – pisze „PulsBiznesu”.

Przedstawiciele firm handlujących roweramipodkreślają, że maleje znaczenie bicykla wyłącznie jako środkatransportu, a rośnie jako elementu zdrowego stylu życia. Przybywateż ścieżek rowerowych.

Na to nakładają się zmiany klimatyczne. O śnieżnychzimach trwających od listopada do marca można ostatnio pomarzyć.Dwa kółka potrafią więc zastąpić dwie deski.

Sześciu na dziesięciu Polaków po nowy jednośladidzie do sklepu specjalizującego się w ich sprzedaży -niezależnego lub będącego częścią kilkusklepowej sieci. BadaniaPolskiego Stowarzyszenia Rowerowego (PSR) wskazują, żewielobranżowe supermarkety jako kanał sprzedaży praktycznie jużsię nie liczą. Stopniowo rośnie udział specjalistycznych komisóww sprzedaży rowerów używanych. W handlu z drugiej ręki dominujątransakcje prywatne.

Z badań PSR i obserwacji handlowców wynika, że wśródnowych rowerów najczęściej znajdują nabywców te w cenach 2-3,6tys. zł. Wszyscy potwierdzają, że z roku na rok wartość tarośnie. To właśnie przyczynek do rozwoju usług serwisowych -pisze „PB”.(PAP)

pd/ mmi/