Propozycja miejsc dla stacji roweru miejskiego w Radomiu

infobike
27.09.2016 23:04

W związku z uruchomieniem w Radomiu systemuwypożyczalni roweru miejskiego, który ma ruszyć w kwietniu 2017roku, Bractwo Rowerowe zaproponowało lokalizację miejsc dla stacjiwypożyczeń.

Popracowaliśmy chwilę nad rozmieszczeniem stacji,zapraszamy do dyskusji. Temat jesttrudny i mocno teoretyczny, na jedną hipotezę mamy 3 inne, równiedobre. Do tego 15 stacji to za mało jak na system dla miastawielkości Radomia. Dość powiedzieć, że powinien posiadać 10-16stacji na każdy km?, a średniaodległość między stacjami powinna wynosić ok. 300 metrów,zaś „Przewodnik po planowaniu systemu rowerów publicznych”liczy ponad 150 stron (zobacz>>>) – informuje radomskie Bractwo Rowerowe.

Bractwo Rowerowe twierdzi, że stacje powinny być jaknajbliżej źródeł i celów podróży. Zwraca jednocześnie uwagęna to, że lokalizacja w głębi osiedla, tuż pod wieżowcem możesprzyjać dewastacji. Zdaniem Bractwa, przy wyborze miejsca nastację, warto również zwrócić uwagę na ukształtowanie terenu.

Niebieskie – stacje miejskie(18)
Żółte – potencjalne stacjesponsorskie (3)

Założenia lokalizacji stacji:

  • największe zagęszczenie w śródmieściu – główny generator ruchu;
  • centra największych osiedli;
  • w miarę możliwości przy drogach dla rowerów prowadzących z głównych osiedli do śródmieścia;
  • ze względu na ograniczoną liczbę rezygnacja z włączenia do sytemu osiedli z przewagą zabudowy jednorodzinnej;
  • w miarę rozbudowy systemu kolejne stacje na osiedlach o ekstensywnej zabudowie;
  • lokalizacja na terenach miejskich z wyjątkiem dworca kolejowego (do uzgodnienia z Pocztą Polską);
  • rower publiczny jako uzupełnienie systemu komunikacji miejskiej a nie jako środek rekreacji (stąd brak stacji przy zalewie na Borkach).
  • W październiku 2016 roku Miejski Ośrodek Sportu iRekreacji w Radomiu ogłosi przetarg na dostawę i montaż conajmniej 15 stacji. Na każdej z nich znajdzie się minimum 10rowerów.