Primaaprilisowy żart Bractwa Rowerowego – szkoda, że to tylko żart
/* Style Definitions */table.MsoNormalTable{„”font-size:10.0pt;”Times New Roman”}
Primaaprilisowy żart Bractwa Rowerowego –szkoda, że to tylko żart
Pierwszego kwietnia radomskie Bractwo Rowerowe napisało o niezwykłej przemianie dotyczącej polityki transportowej w Radomiu. Zmiany miały dotyczyć obniżenia cen za przejazdy komunikacją publiczną, zwiększenie udziału podróży pieszych i ruchu rowerowego w mieście oraz likwidację zatok autobusowych
Z pewnym zaskoczeniem odebraliśmy w zeszłym tygodniu list polecony z pismem od Pana dyrektora MZDiK Kamila Tkaczyka. Pismo w całości cytujemy poniżej:
Szanowni Państwo!
MZDiK realizując zalecenia Urzędu Miejskiego o wdrożeniu dyrektywy Unii Europejskiej (2012/10/WE) dotyczącej ochrony powietrza i zmniejszenia emisji CO2 przystępuje z dniem 1 czerwca 2012 r. do wprowadzenia zmian w polityce transportowej miasta. Zmiany wprowadzamy korzystając z tzw. 'najlepszej praktyki’ miast europejskich, poprzez:
1. Obniżenie cen za bilety komunikacji miejskiej o 50% (bilet normalny: 1,20 zł , ulgowy: 0,60 zł)
2. Podniesienie opłat za postój w Strefie Płatnego Parkowanie Niestrzeżonego do 3,50 zł za pierwszą godzinę (druga godzina 4,50 zł, trzecia i następne – 5,50 zł) PRZESIĄDŹ SIĘ NA: 3. Zwiększenie udziału podróży pieszych poprzez: 4. Likwidację ponad 100 zatok autobusowych w celu upłynnienia poruszania pojazdów komunikacji miejskiej i tym samym skrócenia czasu ich przejazdu
5. Zwiększenie udziału ruchu rowerowego w podróżach niepieszych z obecnych 2% do 15% w roku 2020 poprzez budowę systemu dróg rowerowych:
– udrożnienie ciągów pieszych (ponowne wyznaczenie zlikwidowanych przejść)
– nadanie priorytetu dla pieszych na wszystkich skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną poprzez odpowiednie wydłużenie nadawania sygnału zielonego
– radykalną poprawę bezpieczeństwa pieszych poprzez budowę wyniesionych przejść i azylów oraz wprowadzenie strefy tempo 30
– legalizację przedeptów (skrótów) poprzez budowę chodników
– I etap (do roku 2015) – połączenie wszystkich osiedli ze śródmieściem
– II etap (do roku 2018) – połączenie osiedli tzw. obwodnicą rowerową
Jednocześnie informujemy, że Urząd Miejski będzie zachęcał podległych pracowników do korzystania z komunikacji miejskiej, podróży pieszych i rowerowych na trasie dom – praca – dom.
Ponadto w ramach konsultacji społecznych zapraszamy Państwa do zgłaszania kolejnych propozycji mających na celu wypełnienie postanowień Komisji Europejskiej wyznaczonej w 'Białej Księdze – Transport do 2050 roku’.
Z poważaniem,
Kamil Tkaczyk
Dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu
Źródło: http://bractworowerowe.blox.pl/2012/04/Bedzie-lepiej-Obiecuje-dyrektor-MZDiK.html