Premiera polskiej baterii do rowerów elektrycznych

infobike
25.06.2018 22:15

Premiera polskiej baterii do rowerów elektrycznych,pozwalającej pokonać ponaddwukrotnie większy dystans niżdotychczas, odbędzie się w lipcu podczas prestiżowychtargów rowerowych w Niemczech.

Bateria Precursor została wymyślona i wyprodukowana w firmie BMZPoland z siedzibą w Gliwicach. „Nasza bateria może jeszczebardziej wzmocnić popularyzację rowerów ze wsparciemelektrycznym. Ten produkt przełamuje wiele barier, które do tejpory ograniczały rozwój e-bików. Jego przewaga polega na łatwejadaptacji do każdego rodzaju roweru” – powiedział wponiedziałek Zdzisław Madeja z firmy BMZ Poland.

Jak wyjaśnił, do tej pory to rynek rowerowy musiałdostosowywać się do istniejących baterii. Akumulatory występowaływ określonych parametrach, dlatego trzeba było adaptować do nichramę roweru. Teraz to bateria będzie się zmieniać wodpowiedzi na potrzeby projektantów rowerowych, którzy mogąbrać czynny udział w tworzeniu jej obudowy. Zostanie ona dopasowanado ich wymagań, stając się integralnym elementem całego projektu.

Bateria Precursor daje też możliwość sterowania orazmonitorowania jej stanu za pomocą specjalnej aplikacji, bezkonieczności użycia dodatkowego wyświetlacza. Na każdym poziomieładowania można sprawdzić przybliżony zasięg, który może terazwynieść nawet 200 km, oraz poprawność przechowywania baterii.Aplikacja przypomni również o konieczności skorzystania z serwisu.Za sprawą wykorzystania ogniw bateria ma o blisko 40 proc. większąpojemność niż standardowe akumulatory.

Premiera baterii odbędzie się podczas targów Eurobike w dniach8-10 lipca 2018 r. w niemieckim mieście Friedrichshafen. Targi te sąuważane za najważniejszą imprezę handlową dla producentów,dystrybutorów oraz dziennikarzy rowerowych w Europie. „Trudnowyobrazić sobie lepszą okazję do premiery naszego projektubaterii. W Friedrichshafen polską baterię, która może odmienićrynek rowerów elektrycznych, zobaczy cały rowerowy świat„– podkreśliła Agata Kędzierska z firmy BMZ Poland.

Rowery elektryczne stanowią 1 proc. sektora rowerowego wPolsce, zainteresowanie takimi pojazdami jednak rośnie. W 2016 r.Polacy kupili 10 tys. takich pojazdów. Dynamika wzrostu rynku wPolsce jest znacznie wyższa od globalnej średniej, która –według analiz PMR Consulting & Research – do 2025 r. mawynieść nieco ponad 6 proc. rocznie. Wartość rynku rowerowegow Polsce szacowana jest na ponad miliard złotych. Nasz kraj jestczwartym co do wielkości producentem rowerów w Europie.

Grupa BMZ to dostawca inteligentnych systemów zasilania imagazynowania energii opartych o technologię litowo-jonową.Znaczącą rolę w grupie pełni BMZ Poland z Gliwic. Polska filiarozwija się dynamicznie od 2010 r. i obecnie zatrudnia ponad 800pracowników. Firma dostarcza baterie do elektronarzędzi, narzędziogrodniczych, autobusów elektrycznych, rowerów oraz skuterówelektrycznych, aplikacji medycznych i wielu innych produktów. BMZPoland nie tylko produkuje baterie, ale też je projektuje i rozwijaw dziale badań i rozwoju.

Grupa BMZ ma biura i fabryki w Niemczech, Chinach, USA, Francji,Polsce oraz w Japonii. Fabryki baterii w Gliwicach oraz w Karlsteinsą jednymi z najnowocześniejszych w Europie. (PAP)