Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Poznań. ZTM zabiera głos w związku z problemami MEVO

infobike
30.10.2019 16:23

ZarządTransportu Miejskiego w Poznaniu wydał oświadczenie w związku zzakończeniem współpracy Trójmiasta z NB Tricity – spółkicórki Nextbike Polska. ZTM zwraca uwagę na problemy Nextbike zPoznańskim Rowerem Miejskim i podkreśla, że sytuacja w Trójmieścienie wpływa na poznańską wypożyczalnię.

OświadczenieZTM

ZTMPoznań jest świadomy sytuacji z Trójmiasta. Z uwagą przyglądamysię funkcjonowaniu innych systemów roweru publicznego, nie tylkochcąc zapewniać jak najlepszy standard usługi w Poznaniu,ale także z uwagi na fakt, że NB Tricity – podobnie jak NB Poznań- jest spółką córką z grupy Nextbike.

Sytuacjaw Trójmieście nie wpływa na Poznań

Chcemypodkreślić, że sytuacja w Trójmieście w żaden sposób nieoddziałuje na funkcjonowanie systemu roweru publicznego w Poznaniu.ZTM Poznań podpisał dwie umowy ze spółką NB Poznań na podstawiektórych działają systemy rowerów 3. i 4. Generacji. Nie możemystwierdzić czy ewentualne skutki sytuacji w Trójmieście mogą miećw przyszłości wpływ na nasz kontrakt, tym samym dziś nie makonieczności, ani podstaw prawnych do podjęcia takich samychdziałań. Tym bardziej, że regulacje, zapisy i ustalenia naszejumowy mogą być zupełnie inne, niż te znajdujące się wkontrakcie Trójmiasta i NB Tricity. Obecnie, biorąc pod uwagęzapisy kontraktowe w umowie z NB Poznań, jest stanowczo zbytwcześnie na wybieganie w przyszłość i przedstawianiejakichkolwiek alternatywnych scenariuszy odnośnie systemu rowerówmiejskich w stolicy Wielkopolski.

Jakośćusług Nextbike nie jest zadowalająca

Pragniemypodkreślić, że w tym sezonie jakość świadczonych usług przezspółkę NB Poznań, zwłaszcza w zakresie roweru 4. Generacji nieodpowiada naszym oczekiwaniom. Na bieżąco i stale weryfikujemydziałanie systemu, a dokładając należytej staranności korzystamyz uprawnienia do naliczania kar umownych zarówno w odniesieniu dosystemu 3. Generacji, jak i 4. Generacji. Nakładanie kar nie jestnaszym celem, tylko środkiem mającym dopingować spółkę NBPoznań do usuwania niedociągnięć i zapewnienia jak najlepszegofunkcjonowania systemu.

PoznańskiRower Miejski działa, termin zamknięcia tegorocznego sezonu to 30listopada 2019r.