Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Poznań – Park&Ride z parkingiem rowerowym

infobike
05.02.2018 14:34

Kończą się testy funkcjonalności poszczególnychurządzeń infrastruktury i ostatnie prace przed odbiorem pierwszegow Poznaniu parkingu typu Park&Ride. Na parkingu znajdzie się 130miejsc parkingowych dla samochodów i 20 zadaszonych stanowisk dlarowerów.

Jest on zlokalizowany przy skrzyżowaniu ulicSzymanowskiego i Smoleńskiej. Parking typu Park&Ride czyli”parkuj i jedź” zlokalizowany został przy skrzyżowaniuulic Szymanowskiego i Smoleńskiej, czyli przy przystankuPoznańskiego Szybkiego Tramwaju (PST). Służyć ma przede wszystkimtym, którzy korzystają z samochodu osobowego, a następnie chcąprzesiąść się do pojazdów komunikacji miejskiej. Parking otwartybędzie przez całą dobę, siedem dni w tygodniu – poza świętami.

Jak zaznaczył zastępca prezydenta Poznania MaciejWudarski, główną ideą powstania parkingu było ograniczenie ruchusamochodowego w centrum miasta.

Zbyt dużo samochodów wjeżdża do centrum,przez co ulice są zakorkowane. Inwestując w parkingi typu +parkuj ijedź+, chcemy zachęcać do pozostawienia samochodu w bezpiecznym,monitorowanym miejscu i kontynuowania podróży środkami transportupublicznego” – powiedział Wudarski.

Na parkingu znajdzie się 130 miejsc postojowych, w tym6 miejsc dla użytkowników niepełnosprawnych oraz 20 zadaszonychstanowisk do postoju rowerów. Koszt inwestycji, łącznie zprzygotowaniem projektu i niezbędnej dokumentacji oraz pracamibudowlanymi, wyniósł ok. 4,8 mln zł.

Parking jest wyposażony w automatyczną kasębiletową, kamery ANPR umożliwiające rozpoznawanie numerówrejestracyjnych pojazdów, terminale – wjazdowy i wyjazdowy, orazelektroniczne tablice informujące o liczbie wolnych miejsc naparkingu, a także tablicę informacji pasażerskiej. Teren jestoświetlony i monitorowany, a sam system parkingowy zintegrowany jestz Poznańską Elektroniczną Kartą Aglomeracyjną (PEKA)” -podkreślił zastępca dyrektora ZTM w Poznaniu Daniel Wawrzyniak.

Do pozostawienia auta na parkingu uprawniają ważne izapisane na karcie PEKA lub Elektronicznej Legitymacji Studenckiejalbo Doktoranckiej m.in. bilety okresowe imienne na sieć, lub nadane strefy, a także bilet metropolitalny. Posiadając takie bilety,za pozostawienie auta na parkingu nie trzeba wnosić dodatkowejopłaty. Natomiast w sytuacji, kiedy ktoś nie posiada zapisanegobiletu na karcie PEKA, ale ma potwierdzenie opłaty za parkowanie –może podróżować autobusami i tramwajami na liniach ZTM bezdodatkowych opłat.

Szczegółowe informacje dotyczące korzystania zparkingu Park&Ride można znaleźć na stronie internetowejpoznańskiego ZTM: www.ztm.poznan.pl.

Władze miasta już teraz planują budowę kolejnychtego typu parkingów. Mają one w najbliższym czasie powstać m.in.w okolicach ronda Starołęka, w rejonie ulic św. Michała,Warszawskiej i Świętojańskiej oraz na Strzeszynie – przy stacjikolejowej Poznań-Strzeszyn. W planach jest także budowa parkingówPark&Ride na terenie poznańskich dzielnic Górczyn iMiłostowo.(PAP)