Poznań: kładka pieszo-rowerowa z zabytkowych elementów

infobike
25.11.2015 23:27

Kładka pieszo-rowerowa połączy ul.Ewangelicką z ul. Berdychowo. Oprócz łatwiejszej komunikacjipomiędzy kilkoma rejonami Poznania, kładka pozwoli wykorzystaćzabytkowe przęsła mostu kolejowego Poznań Starołęka ?informuje poznański Urząd Miejski.

– Poznaniacy odzyskają niebawemtradycyjne przejście piesze na moście kolejowym – mówi MaciejWudarski, Zastępca Prezydenta Miasta Poznania –  PKP PLK S.A.zamierza budowę zakończyć w grudniu. Zarząd Dróg Miejskichplanuje urządzić dojścia piesze i dojazdy rowerowe wraz zoświetleniem kładki do połowy 2016 r ? dodaje.

Budowa kładki pieszo-rowerowejpomiędzy Chwaliszewem a Berdychowem planowana jest w okresie do 3lat. W 2016 r. ruszyć mają prace projektowe. Po zrealizowaniu tegoprzedsięwzięcia powstanie atrakcyjne połączenie pieszo-rowerowe -ważne pod względem komunikacji codziennej oraz z dużymi waloramiturystycznymi. Wiceprezydent Wudarski podkreślił, że powrótprzeprawy pieszej na moście Starołęckim i budowa kładkiBerdychowskiej nie byłyby możliwe, gdyby nie wsparcie iprzychylność PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

– Ta idea wpisuje się w strategięMiasta Poznania dotyczącą Warty – mówi wiceprezydent Wiśniewski.- To nie tylko połączenie wschód-zachód, które zintegrujeobszary, ale to połączenie historycznych terenów – dodaje.Konstruktorzy podkreślają, że kładka ułatwi komunikacjępomiędzy Maltą, Ostrowem Tumskim, Chwaliszewem oraz terenamiPolitechniki Poznańskiej.

Do budowy kładki zostaną użytestalowe przęsła, które służyły wcześniej jako element mostukolejowego Poznań Starołęka. To rozwiązanie pozwoli na oddaniezabytkowej sylwety mostu, zilustrowanie myśli inżynieryjnej zprzełomu wieków oraz uatrakcyjni walory widokowo – krajobrazowe.

Rozbiórka mostu kolejowego naStarołęce rozpoczęła się w styczniu 2015 roku. Warunkiem zgodyMiejskiego Konserwatora Zabytków na demontaż kładki, byłamożliwość zachowania zabytkowych elementów mostu.

– Ogromnie się cieszę, że dziękizaangażowaniu i pracy tylu osób, udało się uratować cennyzabytek techniki z przełomu XIX i XX wieku. Elementy będąwykorzystanie nie tylko jako ozdobniki, ale w zgodzie z ichprzeznaczeniem – mówi Joanna Bielawska-Pałczyńska. Nowakonstrukcja w żaden sposób nie utrudni żeglugi statkom po Warcie.Termin oddania kładki pieszo-rowerowej planowany w okresie 2-3 lat.