Powstanie droga rowerowa do Ząbek
W przetargu na budowę drogi rowerowej z Warszawy doZąbek złożono oferty. Już wkrótce ul. Radzymińska się zmieni.W maju warszawski Zarząd Dróg Miejskich planuje remont nawierzchni,zaś do połowy 2018 r. budowę drogę dla rowerów, chodniki ioświetlenie.
Ul. Radzymińska na Zaciszu przejdzie w najbliższymczasie gruntowną metamorfozę. Już w maju nową nawierzchnię zyskajezdnia od granicy Warszawy do ul. Młodzieńczej (jezdnia zachodnia)i Bukowieckiej (jezdnia wschodnia).
To jednak nie wszystko. W toku jest przetarg nakompleksową modernizację pozostałych elementów ulicy. Inwestycjabędzie realizowana przy wsparciu środków unijnych w ramachZintegrowanych Inwestycji Terytorialnych. Obejmuje ona budowę drogidla rowerów, remont chodników i oświetlenia oraz budowę mostkunad Kanałem Zaciszańskim.
Droga dla rowerów będzie kontynuacją istniejącejtrasy, która kończy się w rejonie ul. Karkonoszy. W 2018 r.powstanie kolejny, blisko 3-kilometrowy odcinek od ul. Karkonoszy doul. Bystrej. Droga dla rowerów będzie przebiegać popółnocno-zachodniej stronie jezdni, ruch będzie jednak możliwytakże po drugiej stronie, dzięki wykorzystaniu istniejącej jezdniserwisowej. Równocześnie powstanie również droga dla rowerów ichodnik wzdłuż ul. Bystrej do granicy z Ząbkami.
Na całym odcinku wzdłuż drogi dla rowerów powstanienowy, równy chodnik. Uporządkowana zostanie także zieleń uliczna.W ramach prac została przewidziana także modernizacja oświetleniaulicznego oraz budowa oświetlenia drogi dla rowerów.
Złożone oferty mieszczą się w przedziale 9,7-19,5mln zł. Dokumenty będą teraz analizowane. Wybrany wykonawca będziemiał 14 miesięcy na zrealizowanie inwestycji (nie później niż do15.06.2018 r.). Oferenci zadeklarowali dodatkowo, że połowę pracwykonają jeszcze w tym roku.
Projekt i budowa
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Koncepcja inwestycji została opracowana pokonsultacjach społecznych. Wykonawca wybrany w przetargu będziemiał za zadanie opracować na jej podstawie szczegółowądokumentację budowlaną, a później wybudować drogę. Prace objęteprzetargiem to I etap inwestycji. Drugi będzie obejmował odcinek odul. Bystrej do Trasy Toruńskiej, przebiegający częściowo przezWarszawę, Ząbki i Marki. Inwestycja będzie realizowana wspólnieprzez te trzy miasta.
Droga dla rowerów na ul. Radzymińskiej to jużkolejny projekt, jaki Warszawa realizuje w ramach programuZintegrowanych Inwestycji Terytorialnych, poświęconego m.in.rozwojowi sieci rowerowej w aglomeracji. W efekcie współpracySamorządu Województwa Mazowieckiego, miasta stołecznego Warszawyoraz podwarszawskich gmin wybrano w konkursie do realizacji 13projektów, dzięki którym zostanie powiększona sieć drógrowerowych w Warszawie i 34 gminach sąsiadujących ze stolicą.Całkowity koszt niemal 330 km tras to prawie 340 mln zł. Samorządydostaną na to ponad 241 mln zł dofinansowania z funduszyeuropejskich w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych,uwzględnionych w Regionalnym Programie Operacyjnym WojewództwaMazowieckiego 2014-2020. Dzięki ZIT w Warszawie w tym i kolejnymroku przybędzie kilkadziesiąt kilometrów nowych tras, wzdłużtakich ulic jak Towarowa, Okopowa, Żwirki i Wigury, Powsińska,Wiertnicza, Połczyńska, Kasprzaka, Jagiellońska, Puławska czy Al.Jerozolimskie.
To był pierwszy konkurs na budowę sieci drógrowerowych w ramach metropolii, w tym roku planowany jest kolejnynabór wniosków. W ramach realizacji spójnego systemu sieci trasrowerowych samorządy metropolii warszawskiej zaplanowały ok. 1,1tys. km tras rowerowych.
„