Powstanie Biuro Polityki Mobilności i Transportu

infobike
03.02.2017 19:52

20 lutego powstanie Biuro Polityki Mobilności iTransportu, które zastąpi Biuro Drogownictwa i Komunikacji -poinformowała na konferencji w czwartek wiceprezydent stolicy RenataKaznowska. Wśród zadań Biura będzie m.in. dbanie o utrzymanieodpowiednich standardów ruchu pieszego i rowerowego.

Biuro Polityki Mobilności i Transportu będzie składaćsię z trzech pionów. Pionem Bezpieczeństwa i Organizacji Ruchuodpowiedzialnym m.in. za politykę bezpieczeństwa ruchu drogowego itransportu, programy i audyty bezpieczeństwa ruchu drogowego,zatwierdzanie stałych i czasowych organizacji ruchu pokieruje MichałDomaradzki, były komendant stołecznej policji, a w ostatnim rokupełnomocnik prezydent Hanny Gronkiewicz-Waltz ds. bezpieczeństwa wkomunikacji.

Dyrektorem pionu Mobilności i Strategii Transportu, wktórego kompetencjach będzie m.in. wprowadzanie polityki mobilnościi strategii transportowej, dbanie o utrzymanie odpowiednichstandardów ruchu pieszego i rowerowego, współpraca z BiuremArchitektury i Planowania Przestrzennego oraz przygotowywaniekoncepcji rozwiązań transportowych zostanie Tadeusz Bartosiński,dotychczas wicedyrektor Biura Drogownictwa i Komunikacji.

Pionem Infrastruktury Drogowej i Organizacji,zajmującym się planowaniem rozwoju sieci drogowej, prowadzeniempolityki parkingowej i współpracą z dzielnicami w zakresiezarządzania drogami gminnymi, a także nadzorem nad ZDM, ZTM, ZRiKDi ZOM pokieruje Piotr Sójka, pełniący obecnie funkcję wiceszefaBiura Drogownictwa i Komunikacji. Jak poinformowała Kaznowska nowastruktura biura nie przewiduje funkcji inżyniera ruchu, którądotychczas pełnił Janusz Galas.

Wiceprezydent Warszawy na czwartkowej konferencjipodkreśliła, że priorytetem Biura Polityki Mobilności iTransportu będzie poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego iwprowadzenie w życie założeń warszawskiej polityki mobilności.”Nowa struktura biura odzwierciedla zmiany przede wszystkimsposobu myślenia na temat mobilności i transportu i właśniebezpieczeństwa” – dodała.

Mieczysław Reksnis podkreślił, że obecnie tworzonesą szczegółowe zapisy regulaminu określającego kompetencje izadania poszczególnych pionów biura.

Jak zaznaczyła Kaznowska w grudniu debatąpodsumowującą zostały zakończone prace nad projektem warszawskiejpolityki mobilności. „Mam nadzieję, że w pierwszym kwartaletego roku ten dokument zostanie uchwalony przez Radę MiastaStołecznego Warszawy” – dodała.

Kaznowska dodała, że wdrożenie polityki mobilnościi transportu będzie procesem długofalowym i „niezwykleważnym”. „Chciałabym też, żebyśmy zintensyfikowalidziałania nad poprawą bezpieczeństwa ruchu drogowego, planujemypowołanie stałego zespołu ds. bezpieczeństwa i organizacji ruchu,który będzie opiniował proponowane rozwiązania” -mówiła.

Poinformowała również, że ratusz chce powołaćzespół roboczy, który będzie uzgadniać projekty organizacjiruchu, szczególnie stałych organizacji, których jest obecnie około5 tys. rocznie. „Do prac tego zespołu włączymy wszystkichzainteresowanych, będą stali członkowie i również dopraszani„- dodała.

Wiceprezydent stolicy podkreśliła, że jednym zistotnych zadań biura na rok 2017 będzie przeprowadzenie audytu 1tys. przejść dla pieszych m.in. na Mokotowie, Bielanach, Targówkui w Ursusie. „Wykonaliśmy już audyt 3 dzielnic, około 900przejść, to było Śródmieście, Ochota i Praga Południe” -zaznaczyła.

Poinformowała, że w marcu zgłosi na sesji radymiasta zmiany do budżetu, ponieważ chciałaby uruchomićwydzielony, dedykowany program finansowania poprawy bezpieczeństwadrogowego. „Na 2017 r. to będzie kwota 6 mln zł i w ramach tejkwoty rozpoczniemy od poprawy przejść dla pieszych” – dodała.(PAP)