Ponad 1700 projektów w konkursie „Postaw na stojak”
P {}
Ponad 1700 projektów w konkursie „Postaw na stojak”
W piątek, 21 czerwca 2013r., zakończył się konkurs na projekt stojaka rowerowego zorganizowany przez McDonald’s Polska. Uczestnicy pozytywnie zaskoczyli ogromnym zainteresowaniem oraz wysokim poziomem nadesłanych prac. W ciągu miesiąca trwania konkursu napłynęło łącznie ponad…1700 projektów! Taka lawina zgłoszeń rozwiewa wszelkie wątpliwości co do zasadności inwestowania w infrastrukturę rowerową –pisze w informacji prasowej McDonald’s Polska Sp. z o.o.
Konkurs to inicjatywa firmy McDonald’s Polska. realizowana w przy merytorycznym nadzorze Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej. Partnerem akcji jest także Stowarzyszenie Miasta dla Rowerów.Projekt można było zgłosić w jednej z dwóch kategorii: Pasjonaci oraz Profesjonaliści. Pierwsza z nich została stworzona z myślą o osobach na co dzień nie związanych z projektowaniem ani designem, ale cechujących się kreatywnością i chęcią zrobienia czegoś dla świata rowerowego.
Na laureatów tej kategorii czekają nagrody w wysokości 5 000 zł, 3 000 zł i 1 500 zł kolejno za pierwsze, drugie i trzecie miejsce. Natomiast kategoria Profesjonalistów była przeznaczona dla architektów, designerów i projektantów,. Zwycięzca tej kategorii wygra aż 10 000 zł, a kolejni nagrodzeni 5 000 zł oraz 2 500 zł.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
8 lipca na stronie www.postawnastojak.pl zostaną ogłoszone oficjalne wyniki. Nagrodzonych wybierze jury, w skład którego wchodzą: prof. Jerzy Porębski –projektant, profesor na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, Karina Wieczorek –Absolwentka Fine Arts Center w Południowej Karolinie i trenerka z zakresu design thinking. Marcin Wolny –Absolwent Wydziału Form Przemysłowych Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, Rafał Muszczynko – działacz na rzecz ruchu rowerowego, członek zarządu Stowarzyszenia Miasta dla Rowerów, Krzysztof Kłapa –dyrektor ds. korporacyjnych McDonald’s Polska, inicjator konkursu oraz Brian Dede –manager w agencji 24/7PR, organizator imprez rowerowych i zapalony rowerzysta.
Aż 45 milionów osób w Europie traktuje rower jako główne źródło transportu. Ogromne zainteresowanie konkursem pokazuje, że również w Polsce istnieje potrzeba rozwoju infrastruktury rowerowej. Organizator programu, firma McDonald’s Polska już od lat prowadzi skierowaną do młodzieży szkolnej inicjatywę poświęconą promowaniu bezpiecznego korzystania z rowerów. Program „Bezpieczna jazda. Karta rowerowa –moje pierwsze prawo jazdy”w ciągu czterech edycji objął ponad 100 000 uczniów z 2600 szkół podstawowych.