Podsumowanie inwestycji rowerowych zrealizowanych w Toruniu w roku 2011 – cz. 2

infobike
13.02.2012 20:55

Podsumowanie inwestycji rowerowych zrealizowanych w Toruniu w roku 2011 – cz. 2

 

Przedstawiamy podsumowanie roku 2011 pod względem rozwoju infrastruktury rowerowej w Toruniu. W ubiegłym roku wybudowano i zmodernizowano łącznie ok. 9550 m dróg rowerowych i ciągów pieszo-rowerowych. Doliczając do tego 4 zadania, które rozpoczęto w 2010 roku, a w ubiegłym roku zostały dokończone wykonano ok. 13 200 m tras rowerowych. Łączna długość tras rowerowych w Toruniu wynosi ok. 61 kilometrów –czytamy na stronie internetowej Rowerowego Torunia

 

Poniżej wymienione zostały najważniejsze inwestycje rowerowe, które zostały zrealizowane w ramach przebudowy czy remontu wybranych ulic, a także realizacji „Programu rozwoju komunikacji rowerowej na lata 2007 – 15”.

Droga rowerowa po północnej stronie Pl. Św. Katarzyny – 150m

 

Ul. Szosa Bydgoska: dojazd do Castoramy –200 m droga dla rowerów + 200 m ciąg pieszo-rowerowy

Minusy:
Ciąg pieszo-rowerowy mógłby mieć 3 m, jednak – tu plus – dobrze, że powstał: pierwotnie projekt zakładał chodnik o szerokości 1,5 m z kostki betonowej.

 

Ul. Na Przełaj: odcinek od ul. Skierki do ul. Szczęśliwej –300 m

Minusy:
Błędy projektowe: zbyt ostre łuki drogi rowerowej przy ulicach poprzecznych (na całej długości) oraz zbyt wysokie krawężniki.

 

Inwestycje rozpoczęte w 2010 roku i kontynuowane w roku 2011:

Ul. Szosa Chełmińska od ul. Pawiej do granicy miasta + łącznik z ul. Zbożową –1800 m

Uwaga:
Droga dla rowerzystów mogłaby być szersza, 2 metry to w sezonie rowerowym zbyt mało, zwłaszcza że z trasy chętnie korzystają rolkarze i biegacze. To jednak świadczy o popularności roweru w naszym mieście.

 

Ul. Chrobrego od ul. Polnej do ul. Mazowieckiej –900 m

 

Wiadukt Kościuszki łącznik –450 m

Plusy:
Utworzenie zjazdu z wiaduktu w stronę dworca kolejowego oraz przejazdu dla rowerzystów przez ul. Żółkiewskiego z połączeniem obu stron (ul. Targowa oraz przejście podziemne).
Minusy:
Zbyt wąski ciąg pieszo-rowerowy na odcinku od ul. Dworcowej do prawoskrętu prowadzącego z wiaduktu: fragment będzie przebudowany wraz z modernizacją ul. Dworcowej.

 

Ul. Szosa Lubicka: odcinek ul. Kłodzka –Struga Lubicka –500 m

 

Dodatkowo w 2011:
•Utworzono 246 miejsc parkingowych dla rowerów poprzez montaż 123 stojaków + 80 miejsc parkingowych (40 stojaków) w ramach przebudowy ul. Mickiewicza.
•Usunięto nierówności na wschodnim chodniku mostu im. Piłsudskiego (nareszcie!).
•W ramach remontu fragmentów ul. Polnej i ul. Konstytucji 3 Maja wykonano korektę krawężników i częściowe remonty nawierzchni –jednak objazd przystanku po północno-zachodniej stronie Pl. Honorowych Dawców Krwi wykonano bez zachowania odpowiednich parametrów łuków.
•Wykonano kilka korekt oznakowania poziomego i pionowego oraz zniwelowano kilka krawężników.

Stojaki rowerowe: szkoła podstawowa nr 3

Stojaki rowerowe: targowisko miejskie Szosa Chełmińska

Niestety pojawiły się także negatywy. Ze względu na dyslokację przystanków tramwajowych z ul. Targowej w kierunku wschodnim na wysokość osiedla Winnica w ciągu ul. Szosa Lubicka zawężono ciąg pieszo-rowerowy na wysokości murów Tormięsu. Do czasu rozwiązania problemów terenowo-prawnych z gruntem po Tormięsie raczej nie ma możliwości zlikwidowania tego 'wąskiego gardła’. Sytuację w tym miejscu uratował trochę remont chodnika po stronie południowej, który został poszerzony do 2 m (na więcej nie starczyło miejsca) i wykonany z asfaltu. Niestety alternatywnej trasy rowerowej łączącej Rubinkowo z centrum miasta nie ma.

Szosa Lubicka strona północna

Szosa Lubicka strona południowa

Z terenu Rynku Staromiejskiego zniknął niestety parking rowerowy zlokalizowany przy budynku Poczty Głównej. W zamian rowerzyści mają do dyspozycji 4 bezpieczne stojaki zamontowane równolegle do budynku poczty w pobliżu wejść.

Lato 2011 r.

Zima 2011 r.

Zobaczymy co przyniesie toruńskiej infrastrukturze rowerowej rok 2012.

 

Źródło: http://rowerowytorun.com.pl/art/1079/podsumowanie-infrastruktura-rowerowa-torun-2012.html