Podsumowanie budowy przejazdów rowerowych w Łodzi
P {}A:link {}
W tym roku miało powstać 21 nowych skrzyżowań rowerowych. Powstały po terminie i nie wszystkie. Oto podsumowanie Rowerowej Łodzi
Kiedy pod koniec sierpnia ZDiT podpisywał umowę z firmą Strabag, obawialiśmy się, że realizacja skrzyżowań ma nastąpić jesienią i większość rowerzystów skorzysta z tych udogodnień dopiero w przyszłym sezonie. Ale tego, że i tak bardzo odległego terminu nie da się dotrzymać, nie chcieliśmy nawet dopuszczać do myśli!
Na czas nie był gotowy ani jeden przejazd. Ponoć powodem opóźnień były jakieś komplikacje ze strony policji, która nie chciała się zgodzić na nową organizację ruchu. Opóźnienia były na wszystkich realizacjach, nawet tych których wykonanie wydawała się banalnie prosta! W przynajmniej jednym (11 Listopada/Włókniarzy) ze znanych nam przypadków, policja zażądała ustawienia sygnalizacji świetlnej, mimo że w pierwotnym projekcie jej nie było.
Po podpisaniu umowy wykonawca (Strabag) miała na wykonanie prac odpowiednio:
-
Do 31 stycznia 2014 za kwotę 3 772 539,88 zł – Budowa drogi rowerowej w al. Śmigłego-Rydza na odcinku od al. Piłsudskiego do ul. Broniewskiego w Łodzi.
-
70 dni od dnia przekazania terenu budowy, za kwotę 2 711 198,95 zł* – Budowa przejazdów rowerowych wraz z sygnalizacja świetlną z brakującymi odcinkami dojazdowymi dróg rowerowych.
-
50 dni od dnia przekazania terenu budowy, za kwotę 465 269,76 zł** – Budowa przejazdów rowerowych wraz z brakującymi odcinkami dojazdowymi dróg rowerowych.
Ponieważ na większości skrzyżowań dokonano zmian w stosunku do pierwotnej dokumentacji projektowej, a także nie zbudowano wszystkich zamawianych elementów: wydano na ten cel: *na przejazdy z sygnalizacją świetlną – 2 288 987,61 zł oraz **na przejazdy bez sygnalizacji 255 607,19 zł.
Reszta artykułu dostępna jest tutaj